• Anonym (Jag)

Sövd under graviditet

Jag kommer att bli det nu på onsdag. Det är inte första gången, förra graviditeten blev jag det också i ungefär samma vecka (vecka 16) och det gick bra.. Men såklart känns det läskigt ändå. 

Jag ska få förebyggande cerklage (band runt livmoderhalsen för att förhindra att den öppnar sig för tidigt). 

Har ju redan fått information om att narkosen inte är farlig för fostret osv.. Men skulle ändå vara skönt att höra från andra som har blivit sövda under graviditeten. Eller som har någon sin närhet som har blivit det eller som har erfarenhet av det från jobbet kanske.. Det hjälper så att jag känner mig lite lugnare. 

• Svar på tråden Sövd under graviditet
  • Yllop

Det gick ju bra förra gången. Finns det någon orsak till att du tror att det ska bli annorlunda denna gång?

• Anonym (Jag)
    Yllop skrev 2024-08-30 11:54:43 följande:

Det gick ju bra förra gången. Finns det någon orsak till att du tror att det ska bli annorlunda denna gång?

Nej inte egentligen mer än att det alltid är en risk att bli sövd. Jag tror inte att det kommer bli annorlunda men man vet ju aldrig säkert.. Blir väl lite lugnare av att höra andras historier.
    Men är väl egentligen mer orolig för att själva operationen inte ska gå bra eftersom livmodertappen är kortare men det är ju bara att hoppas att det går bra ändå. 
Svar på tråden Sövd under graviditet