• Sarapri

Död sexliv o jag är för kåt för det

Ja, som rubriken lyder, så är sexlivet dött hos oss. Vi är båda i 30-årsåldern och har två barn.

Innan vi fick barn hade vi sex varje dag. Jag fick komplimanger om att det var det bästa sexet han någonsin haft och att han aldrig tidigare upplevt så starka känslor. Efter att vi fick barn minskade sexlivet, vilket kanske inte är så konstigt då vi båda var trötta. Han är företagare och äger en restaurang, vilket gör att han kommer hem runt 21:30, vilket är ganska sent om han ska hinna duscha, äta och så vidare. Efter ett par år hade vi sex en gång per månad, om ens det. Jag pratade många gånger med honom om att jag är väldigt kåt av mig och vill ha mer sex, men jag gav upp eftersom jag inte orkade ta initiativet själv hela tiden.

Därefter ville vi skaffa barn nummer två. Vi hade bokstavligen bara sex vid ägglossning och aldrig mer på cirka ett år innan jag blev gravid. Under den tiden hann jag förklara för honom hur dåligt jag mådde över situationen. Men vi valde ändå att inte ha sex under graviditeten, eftersom jag hade en riskfylld graviditet.

Vi fick vår dotter för ungefär 14 veckor sedan. Efter cirka 8 veckor var det jag som frågade om sex och han tog initiativ en gång vid ett annat tillfälle. Nu är det dött igen, och det har gått ungefär 1,5 månad. Han är alltid trött, det finns ingen närhet, inga kyssar eller liknande. En puss varje dag, men det är allt. Jag börjar bli så desperat att jag drömmer om sex. Jag är heterosexuell, men drömde att jag hade sex med en kvinna, vilket gjorde mig extremt upphetsad. Just nu känner jag att jag inte orkar prata mer om det med honom eller jaga honom.

Han har sagt två, tre gånger att han tycker jag ser trött ut på kvällarna och tycker synd om mig. Då har jag alltid sagt: "Tänk inte så, du vet hur kåt jag är hela tiden." Har vi tappat det helt?

• Svar på tråden Död sexliv o jag är för kåt för det
  • Anonym (TuffBrud)

Det låter som att ni kanske är lite fast I vardagspusslet.  Jobb, barn osv. Hur ofta kommer ni ifrån tillsammans? 
    Ofta blir man lite extra kåt på sin partner när man får se dom i ett annat perspektiv, än bara vandrande hemma med mjukisar.
    Gör er fina, gå ut! Köp lite nya underkläder. Kom ur rutinen! 

• Sarapri
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-08-29 23:38:01 följande:

Finna en kompromiss om hur ofta? Förklara (om det nu är så att du kan tänka dig göra slut) att kan ni inte älska x gånger på y tid så måste du gå vidare?

Skulle aldrig tvinga honom? så avtändande osexigt att hota med att göra slut om vi inte ligger. Det ska ju komma naturligt?
  • Sarapri
    Anonym (TuffBrud) skrev 2024-08-29 23:45:21 följande:

Det låter som att ni kanske är lite fast I vardagspusslet.  Jobb, barn osv. Hur ofta kommer ni ifrån tillsammans? 
    Ofta blir man lite extra kåt på sin partner när man får se dom i ett annat perspektiv, än bara vandrande hemma med mjukisar.
    Gör er fina, gå ut! Köp lite nya underkläder. Kom ur rutinen! 

Precis som du beskriver så är det alltid samma rutiner och vi kommer aldrig ifrån. Vi skulle kunna lösa det med barnvakt, men är det jag som ska föreslå det igen? Jag vill ju se och höra honom göra det. 

När jag var gravid och ledig från jobbet var det ju jag som föreslog det några gånger. Vi lunchade 2 gånger???. 🤦🏻?♀️ o jag var hemma 5 månader. 

• Anonym (xxx)

Så efter barn nr 1 dog sexlivet mer eller mindre, men ni tyckte ändå att ni ska skaffa fler barn tillsammans? 
    Du kan inte ändra på din man, vill du leva med honom så är det så här det är. 

• Sarapri

Kärleken dog ju aldrig, att skaffa en familj och leva tillsammans dör ju inte för alla som inte har sex. Båda har samma mål i livet. Problemet är sexlivet inget annat. 

Anonym (xxx) skrev 2024-08-30 09:06:09 följande:

Så efter barn nr 1 dog sexlivet mer eller mindre, men ni tyckte ändå att ni ska skaffa fler barn tillsammans? 
    Du kan inte ändra på din man, vill du leva med honom så är det så här det är. 

• Anonym (xxx)
    Sarapri skrev 2024-08-30 10:12:17 följande:

Kärleken dog ju aldrig, att skaffa en familj och leva tillsammans dör ju inte för alla som inte har sex. Båda har samma mål i livet. Problemet är sexlivet inget annat. 

Och det kan ni tydligen inte lösa, trots ni försökt flera år.
  • Sarapri
    Anonym (xxx) skrev 2024-08-30 10:13:21 följande:
    Och det kan ni tydligen inte lösa, trots ni försökt flera år.
    Så irrelevant kommentar. Uppenbarligen kan vi inte det, därav mitt inlägg. Vill inte ha tips o råd om mina barn. Håll dig till inlägget eller skrolla. 
  • Anonym (U)

Det låter som det kunde varit vi! 

2 barn, jobbar heltid, träning, leka, duscha, bada, tvätta, diska, laga mat, simskola, städa, osv osv osv! Periodvis är det grymt svårt att hitta luckorna i vardagspusslet. 

vi var påväg utför och bestämde oss efter ett rejält bråk att ta tag i det. Men var rörande överens om att sexet inte var första steget. 

vi började ordna barnvakt, pratade öppet med varandra ostört över en kopp kaffe eller middag hemma, gick på bio, tränade tillsammans, bara sådär Max 1-2 ggr i månaden bara för att få igång glöden i förhållandet igen. 

det ena ledde till det andra och våra extremt sänkta krav räddade vårt sexliv. Idag kan intim närhet för oss innebära en kram halvnakna på morgonen, Bolibompa sex på toaletten, eller bara duscha tillsammans. 

det kräver jobb från båda för att det ska vara värt det! Börja med att uttrycka dina behov och känslor! 

(jävlar vad långt detta blev  sorry) 

• KimLinnefeldt

Är det okej för dig att leva så här resten av ditt liv?

Om nej så har du två val.

Antingen förklarar du för honom på allvar att du vill lämna honom om ni inte får ordning på ert sexliv. Om han svarar bra på det så finns det hundra saker att göra. Barnpassning, parterapi, schemaläggning.

Eller ge honom en deadline och begär sedan skilsmässa.

Om ja, så nöj dig.

• Kontakt

Jag har mycket högre sexlust än min fru, vi älskar varandra å vi kan prata om vad som helst med varandra.
    Min fru föreslog att jag kan få ha en kk, hon tänker inte lämna mig och hon har inte träffat någon annan, detta kanske kan bli en lösning för er?
    kan ni prata om vad som helst för varandra?

• Anonym (IR)

Vet du om han har nån speciell sexfantasi? Om inte skulle du ju kunna fråga honom, och om det inte är alldeles för wild and crazy så kanske låta honom uppleva det? Jag vet att det är du som har tagit initiativet hela tiden, och det blir det ju även denna gång. Bara en tanke

• Anonym (xxx)
    Sarapri skrev 2024-08-30 08:57:50 följande:
    Skulle aldrig tvinga honom? så avtändande osexigt att hota med att göra slut om vi inte ligger. Det ska ju komma naturligt?

Han ska läsa dina tankar alltså? 

Om ni inte pratar om det och om konsekvenserna så löser ni aldrig era problem. 

• Anonym (xxx)
    Sarapri skrev 2024-08-30 09:02:58 följande:

Precis som du beskriver så är det alltid samma rutiner och vi kommer aldrig ifrån. Vi skulle kunna lösa det med barnvakt, men är det jag som ska föreslå det igen? Jag vill ju se och höra honom göra det. 

När jag var gravid och ledig från jobbet var det ju jag som föreslog det några gånger. Vi lunchade 2 gånger???. 🤦🏻?♀️ o jag var hemma 5 månader. 

Vet han om att du vill att han ska fixa barnvakt? 
  • Tom Araya

Ni har prioriterat annat (jobb och barn), så ni inte längre har tid och ork för varandra. Det är ganska bra förutsättningar för att få förhållandet att krascha.
    Om ni älskar varandra måste prioriteten av varandra och er relation att höjas.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Inte tappat det helt)

Din man vill inte ha lika mycket sex som du och ni måste ta reda på varför hans sexlust har minskat jämfört med innan. I mina ögon är det inte konstigt eftersom all energi går åt två barn och när de sedan sover kanske han vill ta det lugnt efter jobb och kvällssysslor med barnen. 

Efter jag födde barn hade jag ingen sexlust alls eftersom kroppen går in ett klimakterie tillstånd när man ammar så jag är lite avis på att du fortfarande har lusten kvar. Kroppen hade ju öven förändrats och krämpor efter förlossningen. Ha inte så höga krav på varandra. Det går ju bra att onanera om ni har olika sexlust. 

• Anonym (Luttrad)
    Anonym (Inte tappat det helt) skrev 2024-09-06 01:49:04 följande:

Din man vill inte ha lika mycket sex som du och ni måste ta reda på varför hans sexlust har minskat jämfört med innan. I mina ögon är det inte konstigt eftersom all energi går åt två barn och när de sedan sover kanske han vill ta det lugnt efter jobb och kvällssysslor med barnen. 

Efter jag födde barn hade jag ingen sexlust alls eftersom kroppen går in ett klimakterie tillstånd när man ammar så jag är lite avis på att du fortfarande har lusten kvar. Kroppen hade ju öven förändrats och krämpor efter förlossningen. Ha inte så höga krav på varandra. Det går ju bra att onanera om ni har olika sexlust. 

Bästa sättet att ta det lugnt anser jag är att ha sex!

Det går ju alltid att onanera åt partnern om man har olika sexlust.. Eller tillfredsställa denne på annat sätt. Då hålls ändå närheten och intimiteten vid liv. Om man värdesätter förhållandet och verkligen vill att det ska överleva alltså..

• Anonym (Inte tappat det helt)
    Anonym (Luttrad) skrev 2024-09-06 06:53:04 följande:

Bästa sättet att ta det lugnt anser jag är att ha sex!

Det går ju alltid att onanera åt partnern om man har olika sexlust.. Eller tillfredsställa denne på annat sätt. Då hålls ändå närheten och intimiteten vid liv. Om man värdesätter förhållandet och verkligen vill att det ska överleva alltså..

Önsketänkande från din sida. Det är mycket mer energikrävande att onanera åt nån annan än sig själv. 
Svar på tråden Död sexliv o jag är för kåt för det