• Anonym (Ellie)

Bädda babynest??

Jag har min förstfödda lilla son på 2 veckor, försöker få honom att sova i sitt babynest på nätterna, men vet inte hur jag ska bädda riktigt.. 
    på dagarna har jag en mjuk filt som jag vikt ner för att det ska bli mjukt och skönt, men på nätterna vill jag inte ha en sån tjock filt när jag inte har koll på honom, men det känns så hårt att han endast ska ligga platt i baby nestet? Eller? Bebisar kanske inte riktigt bryr sig så mycket?😅 

hur har ni gjort?

• Svar på tråden Bädda babynest??
  • Anonym (Nia)

med vår första körde vi på en liten filt som vi vek inbundet baby nästet så bebis inte kunde lyckas dra ut den. De är ju sällan så rörliga vid två veckor :) när hon blev lite större, och även med barn nummer två, körde vi på sovpåse! :)

• Anonym (Ellie)
    Anonym (Nia) skrev 2024-08-29 13:31:58 följande:

med vår första körde vi på en liten filt som vi vek inbundet baby nästet så bebis inte kunde lyckas dra ut den. De är ju sällan så rörliga vid två veckor :) när hon blev lite större, och även med barn nummer två, körde vi på sovpåse! :)

Tack för svar! 
    sovpåse är ju smart idé. ska kolla upp!
  • Anonym (Nia)
    Anonym (Ellie) skrev 2024-08-29 13:53:05 följande:
    Tack för svar! 
    sovpåse är ju smart idé. ska kolla upp!
    Gör det! Finns både tunnare till sommarmånaderna och mer tjocka till vintern. Viktigt bara att inte klä bebisen för varmt under :) de blir överhettade ganska snabbt om det är för tjockt eller för mycket lager. 
  • Anonym (Lis)

Jag la en filt under och en filt som täcke. hade nestet/nästet i sängen eller spjälsängen så det var ju mjukt underifrån också, så för hårt blir det ju knappast.
    Sen har jag mest samsovit med mina. Och legat halvt i nästet när jag nattammat, har de legat direkt i sängen så har de krupit upp in i armhålan på mig, gosigt 😂
    Men det är svårare på vintern när man själv vill ha ett ordentligt täcke. 

• Anonym (Ellie)
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-29 14:27:01 följande:

Jag la en filt under och en filt som täcke. hade nestet/nästet i sängen eller spjälsängen så det var ju mjukt underifrån också, så för hårt blir det ju knappast.
    Sen har jag mest samsovit med mina. Och legat halvt i nästet när jag nattammat, har de legat direkt i sängen så har de krupit upp in i armhålan på mig, gosigt 😂
    Men det är svårare på vintern när man själv vill ha ett ordentligt täcke. 

haha ja det blir för det mesta att han sover bredvid mig i sängen ändå😅 Lättast att amma och få honom att somna så tycker jag. känns mer tryggt också😇
  • Anonym (Emmy)

Jag tycker sovpåse till bebisar på natten funkar bäst och är säkrast .  även för att undvika psd är spjälsängen rekommenderad:) dock blir det jobbigare att amma såklart.

babynest hade min dotter bara på dagtid vid sömn, då jag såg att hon inte kom med näsan emot väggen på den

• HerrNilsson

Vi bäddade Babynest med två stora örngott som vi trädde över. Eventuellt en tunnfilt/ sovpåse eller så bara en ordentligt pyjamas med fötter på. 

Svar på tråden Bädda babynest??