• Anonym (Tack)

Aldrig ett tack på mailen

Jobbar tätt ihop med tre andra kollegor. Vi hörs på telefon, chatt, mail och vid skrivbordet hela tiden. Dock har jag märkt att jag ALDRIG får ett tack på mailen av mina nära kollegor medan andra på jobbet som inte står oss nära får alltid ett tack på mailen. 

• Svar på tråden Aldrig ett tack på mailen
  • Anonym (Tack)
    Anonym (Hm) skrev 2024-08-27 21:46:40 följande:

Tack för vad?

Kollega mailar mig om hjälp och jag hjälper kollegan - aldrig ett tack. Kollega mailar annan kollega om hjälp och svarar alltid med ett tack när den fått hjälp (Jag är då med på cc och ser detta). 
  • Anonym (A)

Tror kanske att den är "Mer" än dig? Att han äger dig.

Kanske folk räknar med att du alltid svarar och du behöver inget tack? (pröva att inte svara på några veckor bara)

• Anonym (Hm)
    Anonym (Tack) skrev 2024-08-27 21:50:30 följande:
    Kollega mailar mig om hjälp och jag hjälper kollegan - aldrig ett tack. Kollega mailar annan kollega om hjälp och svarar alltid med ett tack när den fått hjälp (Jag är då med på cc och ser detta). 
    Skickar du själv tack?
  • Anonym (Pfenis IX)

"Tack för sällskap sena nätter, du satt med mig till det kändes bättre.
    Tack för en klapp på axeln när den behövdes som bäst"

• Anonym (Tack)
    Anonym (Hm) skrev 2024-08-27 21:54:40 följande:
    Skickar du själv tack?
    Alltid. 
  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2024-08-27 21:53:20 följande:

Tror kanske att den är "Mer" än dig? Att han äger dig.

Kanske folk räknar med att du alltid svarar och du behöver inget tack? (pröva att inte svara på några veckor bara)

Svårt att säga. Kan vara mycket.. Men är onödigt att övertänka om du funderar på hur du uppfattas av alla andra. (det tar bara skada)
    Tänk såhär. Ingen av dina arbetskamrater eller chefer bryr sig det minsta om eller tänker på ditt bästa någonsin. 

Blir man inte behandlad med vanlig jäkla grundläggande respekt av någon på en arbetsplats, är det inget som man måste lägga tid ens på att svara. 
  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2024-08-27 22:01:30 följande:
    Svårt att säga. Kan vara mycket.. Men är onödigt att övertänka om du funderar på hur du uppfattas av alla andra. (det tar bara skada)
    Tänk såhär. Ingen av dina arbetskamrater eller chefer bryr sig det minsta om eller tänker på ditt bästa någonsin.
    Glömde lägga till: Dom är ute efter sitt egna.

Blir man inte behandlad med vanlig jäkla grundläggande respekt av någon på en arbetsplats, är det inget som man måste lägga tid ens på att besvara. 
Svar på tråden Aldrig ett tack på mailen