• Anonym (Maria__)

Magproblem graviditet

Hej. Nån mer som rått otroliga problem med magen under graviditeten?
    Jag har förstoppning och magkatarr.
    Är i vecka 8.

Vände det och blev bättre för er i andra trimestern eller fortsatta det?

Jag har träffat 2 läkare men ingen vet vad de ska göra, hat fått omeprazol mot magkatarr och bulkmedicin mot förstoppning men båda hjälper sådär.

• Svar på tråden Magproblem graviditet
  • Anonym (qwerty)

Ät plommon och drick lite linfröolja. Rör på dig mycket. Om allt annat misslyckas så kör triangelställning och bajsa på golvet istället för toaletten

• Anonym (magkatarr)

Kan inte hjälpa med förstoppningen, men jag har också alltid magkatarr i början av graviditeter. Hemskt!! Det brukar gå över i vecka 12 typ. Jag dricker mängder av gaviscon, det enda som funkar lite för mig. Och så försöker jag äta lite snällare mat, vitt liksom. Kokt ris, kokt potatis, vitt bröd.

• Sommarsnäckan

Jag har också rejäl magkatarr! Är i v9. Mår illa, ont i övre delen av magen och typ förstoppad jag med? jättejobbigt. Har inga tips mer än de man finner på nätet. Hoppas på att åtminstone illamåendet och magkatarren ger med sig om ett par veckor. Har provat novaluco, hjälper föga.

• Aliona

Jag hade också svårt med förstoppning under graviditeten. Fibrer gjorde det bara värre. Jag fick tips om Dulcosoft, som är receptfritt. och det hjälpte helt. 

Svar på tråden Magproblem graviditet