• Anonym (Amanda)

Min vän tycker att jag är snuskig

Jag tycker att jag har mycket god hygien. jag duschar både morgon & kväll varje dag, självklart tvättar jag händerna efter toabesöket samt vid andra tillfällen när det behövs. 

Jag älskar att köpa kläder på
    second hand samt har köpt mina möbler begagnat. Självklart tvättar jag kläderna innan jag använder dom. Men min vän har vid flertal tillfällen sagt att hon tycker att jag är väldigt snuskig som har på mig begagnade kläder. Hon har även sagt till andra vänner att hon tycker att jag är snuskig, även om dom andra vännerna inte håller med så är det väldigt sårande att höra.

Jag har själv vid flertal tillfällen märkt att hon inte tvättar händerna vid toabesök, hon petar även i näsan när man ser och stoppar snorbusarna i munnen. Hon duschar även högst 1 gång i veckan. Detta tycker jag är snuskigt men skylla aldrig säga till henne att hon är snuskig.

• Svar på tråden Min vän tycker att jag är snuskig
  • Anonym (Amanda)

Hur ska ja få min vän sluta säga att jag är snuskig?

• Anonym (Libbsticka)

Fråga om hon vill att du ska gå runt och berätta för alla att hon äter sitt snor, och fråga dem om de inte tycker det är äckligt?

Det är inte snällt att säga allt om en person, inte ens om det är sant.

• Anonym (Amanda)
    Anonym (Libbsticka) skrev 2024-08-26 20:19:59 följande:

Fråga om hon vill att du ska gå runt och berätta för alla att hon äter sitt snor, och fråga dem om de inte tycker det är äckligt?

Det är inte snällt att säga allt om en person, inte ens om det är sant.

Nej, men hon ska inte säga att jag är snuskig
  • Anonym (sara)
    Anonym (Amanda) skrev 2024-08-26 20:48:55 följande:
    Nej, men hon ska inte säga att jag är snuskig
    Har du bett henne sluta säga det?
  • Anonym (Malin)

Hon verkar störd, begagnade kläder är helt ok. När hon gnäller, fråga henne om hon äter på restaurang någon gång? Då äter hon ju på samma tallrikar och använder samma bestick som andra haft i munnen...
    De är diskade men det är dina kläder också!

• Anonym (Snuskig snuskig snuskig snuskig)

Sluta vara så snuskig då, så ska du se att hon slutar säga att du är snuskig.

• Studentpappa

Om du inte trollar så hur svårt kan det vara att stänga den diskussionen? 

-Ska du säga som äter snor?
    -Ska du säga som inte tvättar händerna efter toabesök?

Ride it like you stole it
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (sara) skrev 2024-08-26 20:50:10 följande:
    Har du bett henne sluta säga det?
    Ja, men hon säger fortfarande att hon tycker att jag är snuskig 
  • Anonym (Nina)

Hon projicerar. Hon vet sannolikt om att hon själv har bristande hygien och greppar efter halmstrån för att kunna kalla andra för snuskiga istället för att göra något åt sina problem.

Hon låter inte som en speciellt bra vän. Speciellt inte om du bett henne sluta men hon fortsätter. Hade jag varit du hade jag frågat mig varför jag skulle fortsätta umgås med henne.

• Alexandra05
    Anonym (Malin) skrev 2024-08-26 21:06:03 följande:

Hon verkar störd, begagnade kläder är helt ok. När hon gnäller, fråga henne om hon äter på restaurang någon gång? Då äter hon ju på samma tallrikar och använder samma bestick som andra haft i munnen...
    De är diskade men det är dina kläder också!

Jag har redan tagit upp det, men hon tycker det är en annan sak. 
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Snuskig snuskig snuskig snuskig) skrev 2024-08-26 21:07:33 följande:

Sluta vara så snuskig då, så ska du se att hon slutar säga att du är snuskig.

Fast jag är ju inte snuskig 
  • Alexandra05
    Anonym (Nina) skrev 2024-08-26 21:12:38 följande:

Hon projicerar. Hon vet sannolikt om att hon själv har bristande hygien och greppar efter halmstrån för att kunna kalla andra för snuskiga istället för att göra något åt sina problem.

Hon låter inte som en speciellt bra vän. Speciellt inte om du bett henne sluta men hon fortsätter. Hade jag varit du hade jag frågat mig varför jag skulle fortsätta umgås med henne.

Hon har så många andra fina sidor och gjort saker för
    mig. Det är nog därför jag inte heller vill bryta kontakten med henne. Men klart att detta tar skada.

Som sagt jag håller tyst men jag tycker ju att hon är snuskig som inte tvättat händerna vid toabesök samt petar och äter snor. Om vi tex har vart hemma hos henne och sett på film så har jag sett att hon har handen innanför byxorna sen så tar hon ut och stoppar fingrarna i munnen. Som sagt jag kanske är känslig men sådan tycker jag är snuskigt, men har som sagt aldrig sagt att hon är snuskig
  • Anonym (Busted)
    Alexandra05 skrev 2024-08-26 21:31:25 följande:
    Hon har så många andra fina sidor och gjort saker för
    mig. Det är nog därför jag inte heller vill bryta kontakten med henne. Men klart att detta tar skada.

Som sagt jag håller tyst men jag tycker ju att hon är snuskig som inte tvättat händerna vid toabesök samt petar och äter snor. Om vi tex har vart hemma hos henne och sett på film så har jag sett att hon har handen innanför byxorna sen så tar hon ut och stoppar fingrarna i munnen. Som sagt jag kanske är känslig men sådan tycker jag är snuskigt, men har som sagt aldrig sagt att hon är snuskig
    Varför svarar du på vissa inlägg i tråden med alias anonyx Amanda och vissa inlägg med ditt användarnamn Alexandra05? 

Ditt användarnamn Alexandra05 står bakom många trådar som är rena påhitt, som  alla längdtrådar som vill trycka ner korta personer. Hur gammal är du egentligen? Du beter dig omoget och ingen tycker att du är rolig.
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (Busted) skrev 2024-08-26 22:08:46 följande:
    Varför svarar du på vissa inlägg i tråden med alias anonyx Amanda och vissa inlägg med ditt användarnamn Alexandra05? 

Ditt användarnamn Alexandra05 står bakom många trådar som är rena påhitt, som  alla längdtrådar som vill trycka ner korta personer. Hur gammal är du egentligen? Du beter dig omoget och ingen tycker att du är rolig.
    Jag har bara gjort en enda längd tråd, så sluta ljug. Jag har inte tryckt ner en enda kort person jag är mognare en så. Ta reda på fakta innan du anklagar folk
Svar på tråden Min vän tycker att jag är snuskig