Anonym (titto) skrev 2024-08-26 14:52:56 följande:
Ja det är jag glad över. Jag har knappt skaffat några vänner som vuxen, lite dålig på det. Ibland tror jag att jag har asperger eller något. Hobbyn är utanför hemmet.
Anonym (M) skrev 2024-08-26 14:50:28 följande:
Man får hitta andra värden och saker att ägna sig åt som ger en lycka. Jobba hårt bortemellan kanske med tristess men se fram emot de roliga stunderna. Inte hänga upp sin lycka på andra människors godtycke.
Jag försöker ju göra allt annat jag tycker om, men jag går sönder av bristen på närhet. Tänk om man bara kunde få en kram om dagen, skulle vara värt mer än en miljon för mig.
Söker du närhet så är faktiskt socialdans ett hett tips. Ex bugg, foxtrot osv.
Släpade med en killkompis på det och hans kommentar var att så mycket bröst hade han aldrig fått tryckt emot sig hittills i livet som den kvällen.
Självklart ska man inte kladda på varandra, men när man blivit varm i kläderna och "foxar" så är det tämligen väl intimt.
Nu är jag kvinna, men anmälde mig faktiskt utan sällskap till buggkurs och kände ingen när jag började kursen. Det är alltid kvinnoöverskott så är du man har du en fördel där.
Man byter partner varje dans under kursen så man blir inte ståendes om ingen bjuder upp eller man inte vågar själv.
Med tiden börjar man känna folk på kursen och sedan kan man gemensamt bestämma sig för att våga sig ut på danstillställningar.
Det tar tid, men till slut börjar även de mer vana dansarna som är ute att känna igen en och man blir uppbjuden om man inte själv bjuder upp.
Är trögt i början även som kvinna, men om man själv vågar börja bjuda upp så blir det bättre och bättre.
Jag har inte nobbat någon och jag har heller aldrig blivit nobbad.
Så genom att jag vågade anmäla mig till buggkursen så har jag träffat en "väninna" som jag brukar åka på dans med och vi hörs av en hel del "privat" också.
Finns ett gäng som dansar som gör massa saker utöver dansandet tillsammans och de åker på dansfestivaler osv. Har fått erbjudande om att hänga på, men tackat nej än så länge.