• Anonym (Hoppet)

Minus rd10 med blastocyst

Satte in ett 5-dagarsembryo den 16/8 i naturlig cykel men med lutealfasstöd i form av Cyclogest och testade idag på dag 10 negativt. Testade tidigare pga väntar främmande till helgen och ville ha tid att landa i allt innan. Har tänkt att det borde kunna bli ett tillförlitligt resultat idag eftersom det bara är 4 dagar innan td, men finns det något hopp att det kan visa negativt idag men positivt på td? Hur vanligt är det? 

Ingen mens i sikte och iom att jag har sen äl och därmed "tidig" mens så har jag passerat BIM med 4 dagar redan enl min app.

Testade med RFSU vanliga stickor om det har någon betydelse. Vet att ingen här kan ge mig ett säkert svar men skulle kännas skönt ändå med någon annans input och erfarenheter..

• Svar på tråden Minus rd10 med blastocyst
  • Awesomeginger

Vet att dom är dyrare men testa med clearblue testa tidigt test. Fick svagt positivt RD 6, är i vecka 32 nu.
    Men dom är känsligare så plockar upp minsta lilla, sen är de ju inte säkert fören utsatt testdag. 

• Anonym (Hoppet)
    Awesomeginger skrev 2024-08-26 11:11:38 följande:

Vet att dom är dyrare men testa med clearblue testa tidigt test. Fick svagt positivt RD 6, är i vecka 32 nu.
    Men dom är känsligare så plockar upp minsta lilla, sen är de ju inte säkert fören utsatt testdag. 

Tack för svar!

Ja det hade kanske varit bättre med ett sånt testa tidigt-test.. men tänkte att klinikerna tar ju alltid i lite extra när dom sätter testdag så det inte borde behövas ett sånt test. 

Var ditt också ett 5-dagars? 
  • Awesomeginger
    Anonym (Hoppet) skrev 2024-08-26 12:31:59 följande:
    Tack för svar!

Ja det hade kanske varit bättre med ett sånt testa tidigt-test.. men tänkte att klinikerna tar ju alltid i lite extra när dom sätter testdag så det inte borde behövas ett sånt test. 

Var ditt också ett 5-dagars? 
    Ja mitt var med 5 dagars. 

Dom tar säkert lite svängrum. Jag tyckte de vart värt, senare tester gjorde jag med de jag fick från kliniken samt RFSUs test.
  • Linda023

Hej! Jag satte in en 6 dagars blastocyst och har testdag på fredag. Testade positivt på RD 11, men har nu fått ljusrosa på toapappret. Så nu får man hålla tummarna.

Svar på tråden Minus rd10 med blastocyst