Hur många barn vill vi ha?
Jag är 38 o har 3 barn 3 pojkar. Mer barn eller ej? De är 11, 9 och 5. Ekonomiska förutsättningar finns men är lite osäker. Hur hade ni tänkt o hur tänker ni. Kom igen ge mig era åsikter o hur ni tänkt .
Jag är 38 o har 3 barn 3 pojkar. Mer barn eller ej? De är 11, 9 och 5. Ekonomiska förutsättningar finns men är lite osäker. Hur hade ni tänkt o hur tänker ni. Kom igen ge mig era åsikter o hur ni tänkt .
Hur många barn ni vill ha kan ju ingen annan svara på. Uppenbarligen har ni ju tankar på fler så kör på det.
Själv har jag också tre och önskar mig minst två till. Jag längtar efter fler barn och vill ha en stor familj, både för egen del och för barnens skull. Jag tycker familjen är bland det viktigaste i livet. Vi har inte så stor nära släkt längre och därför känns det ännu viktigare med en större familj.
Jag har inga barn och har aldrig längtat efter att få barn.
Har fyllt 55 nu.
Svår fråga. Det vet bara du och din partner. Jag har 4 barn och är inte klar än. Dock kör vi en paus nu. Då vi fått en bebis varje sommar 3 år i rad. Vi har sagt att vi tror på att skaffa två barn till. Alltid drömt om stor familj
Det kan ju ingen annan än ni själva svara på. Jag hade gärna haft tre (fick två), men mer än tre hade jag inte velat ha, för då hade man varit tvungen att börja tidigt om man skulle ha vettiga avstånd emellan barnen, och typ hela vuxenlivet hade gått åt bara till att vara gravid (med alla omak och krämpor) och sköta spädbarn och passa småbarn. Det hade jag inte velat, jag tycker att livet är mycket mer än så.
Dessutom tär graviditeter och förlossningar på kroppen, man förlorar timglasfiguren tidigare och kan även bli slapp där nere av många barn.
Dessutom går det ut över de äldre syskonen om livet HELA tiden måste anpassas till en ny bebis, och vilka fritidsaktiviteter och semesterresor man kan ta med den på. Det blir väldigt begränsat. Har man två barn så dröjer det ju inte SÅ många år, förrän man upptäcker att världen växer igen med barnen.
...men om det är en dotter du drömmer om, så kanske det ÄR värt ett försök till..? Som sagt: bara du själv kan ju avgöra hur viktigt detta är för dig. Jag kan förstå om man tycker att det är viktigt: det finns trots allt saker som en mamma kan dela med en dotter, som hon inte kan dela med en son.
Vi har fem barn. Vi tänkte från början att vi gärna ville ha fyra barn, om möjligt, men när vi hade fyra så ville vi gärna ha en till. Han är idag två år och verkligen det där lilla körsbäret på toppen. 😁 Vi har pojke-flicka-pojke-flicka
...så för oss har det aldrig handlat om att någon av oss saknat en son/dotter, vi har helt enkelt velat ha en stor familj och har ekonomin och de praktiska möjligheterna att ha det.
Jag fick tvillingsöner när jag var 23. Jag kunde tänka mig en till upp till 25, men sen ansåg jag mig vara för gammal
Jag vet att alla inte har samma sätt att tänka, jag är väl snarare ovanlig där. Men jag har alltid vetat att från 40årsåldern till pensionen är de år jag både har ekonomi, energi och vitaliteten kvar, med stor sannolikhet iallafall. Då vill jag leva egoistiskt igen, oavsett om jag vill satsa hårdare på karriären, resor eller restaurangkvällar ska möjligheten finnas 😂 Är 35 nu och har aldrig ångrat mitt beslut.