Tråden där vi kan spy galla över kassa chefer
Bytte jobb ganska nyligen och trivs väldigt bra med mina kollegor och mina arbetsuppgifter men ju längre tiden gått desto mer ogillar jag min chef. Det känns tråkigt, jag har kommit ganska bra överens med alla mina tidigare chefer men den här personen.. Jag får bara så mycket ångest.
Min chef håller en konstig distans till oss anställda och agerar på ett sätt som gör att det är svårt att veta vart man har honom. Han känns väldigt stressad och frånvarande, på en nivå att flera kollegor pratat om det, men när man frågar honom säger han bara att han inte är stressad. Absolut inget fel med att känna stress men när man har en stressad chef hamnar vi alla lätt i en känsla av stress eftersom att hans stress såklart smittar av sig på oss anställda.
Han kan även komma in och peta i saker man gör på detaljnivå. Det stör mig något enormt och gör att jag får en känsla av att det inte finns förtroende. Han är även otydlig i vad som förväntas av en, helt plötsligt kan han dyka upp med önskemål om att få saker klara på direkten, utan att ha flaggat för att det är bråttom. Jag är ny men han har inte haft ett enda avstämningsmöte och förklarat vilka förväntningar som finns eller liknande. Blä. Jag får bara så mycket ångest av honom. Han är lätt den sämsta chefen jag haft.
Hit me! Berätta om den sämsta chefen ni haft och varför den var så dålig.