• Anonym (Undrar)

Män är inte intresserade av mig

Jag är en tjej på 23 år som aldrig har varit i ett seriöst förhållande, män verkar inte intresserade av mig. Jag har haft ett situationship men när jag velat ta relationen vidare har mannen lämnat.

Jag är inte någon som ligger runt. Jag kan inte ligga med någon utan känslor, har aldrig haft ett one night stand. Jag festar inte, föredrar en lugn hemmakväll eller ut och vandra och tälta i skogen. Jag har ett fast jobb och kan ta hand om mig själv. Jag vill ha ett jämställt förhållande. 

Jag skulle säga att jag ser relativt bra ut. Jag är petite, 156 cm lång och 56 kg. Jag tränar på gym 3 gånger i veckan och i vardagen cyklar jag och går mycket så jag har en slank och lagom musklad kropp. Ljusbrunt hår med självfall och gröna ögon. Jag är dock inte någon typiskt "tjejig" tjej, jag gillar inte att visa upp för mycket av min kropp så jag klär mig i bekväma kläder men absolut inte någon luffarstil. 

Jag har provat alla dejtingappar men blir ghostad när jag säger att jag inte ligger på första dejten. Killar jag träffar i riktiga livet visar heller inget intresse för mig. 

Vad gör jag för fel? 

• Svar på tråden Män är inte intresserade av mig
  • Anonym (?)

Hur gör du när du tar kontakt? 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (?) skrev 2024-08-24 14:49:06 följande:

Hur gör du när du tar kontakt? 

Jag har en aspergersdiagnos så jag har svårt att öppna upp mig för människor i första taget innan jag känner mig helt bekväm. Men jag visar alltid intresse för andra och är trevlig och artig. 
  • Anonym (Hmm)

Min gissning är att många killar som passar in i din beskrivning (jag är en av dem) spenderar, liksom som du, mycket tid självständigt och hemma. De som är på dejtingappar och dylikt är oftast mer av typen du säger dig inte attrahera.

Säkrast är väl att vara lite aktiv i olika intresseföreningar, gå kvällskurser etc och träffa folk därigenom. Det blir mycket mer realistiska förväntningar på varandra då ifall det klickar hellre än allt sållande som sker på Tinder. Tycker själv det är en jäkla trist utveckling som gör det svårare för folk att komma i kontakt med varandra.

Sedan tror jag att det kan ge lite fel signaler om man tydligt indikerar att man inte ligger på första dejten. Givetvis ska man inte göra det om det känns fel (vare sig det är av principskäl eller för att det känns fel just den gången), men att poängtera det i ett tidigt skede tror jag kan ge andra signaler än de du faktiskt vill ge ut.

• Freddie K

Du låter som en tjej för mig. Jag har samma problem lite grann. Tjejer är inte intresserade av mig. De vill gärna vara kompis, men inget mer.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-08-24 14:55:58 följande:
    Jag har en aspergersdiagnos så jag har svårt att öppna upp mig för människor i första taget innan jag känner mig helt bekväm. Men jag visar alltid intresse för andra och är trevlig och artig. 
    Ok då har du samma problem som många killar med samma diagnos. Svårt att läsa av folk och många som är skeptiska till att ha relation med en med Asperger. Kanske bäst att leta efter en kille med samma diagnos?
  • Tecum

Du verkar ha samma svårigheter som många killar, vänlig och trevlig, ser hyfsad ut men väcker inget intresse. Tipset är att umgås med killar som vän och i sammanhang där dejting och relationsbildning inte står i första rummet. Du är nog den typ av person som vinner i längden och då är chansen större om du umgås förutsättningslöst och låter något växa fram.

Att inte ligga på första dejten är inget fel men inte heller något du ska lyfta fram förrän det blir aktuellt. Kan skicka signalen att du inte gillar sex.

• Anonym (Lina)

Säg inte på sajten att du inte ligger på första dejten. Du förlorar bara på det. Men skriv länge med en kille innan ni ses första gången och om han verkar vettiga men ändå vill ligga så säg artigt nej, du ligger inte på första dejten. Är han intresserad så tar han det utan problem. Annars vill han bara ligga.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (?) skrev 2024-08-24 15:30:56 följande:
    Ok då har du samma problem som många killar med samma diagnos. Svårt att läsa av folk och många som är skeptiska till att ha relation med en med Asperger. Kanske bäst att leta efter en kille med samma diagnos?
    Jag är dock ganska bra på att maskera så jag är inte helt socialt inkompetent. Träffade en kille med Asperger ett tag men det fungerade inte då våra svårigheter krockade med varandra. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Undrar) skrev 2024-08-24 18:19:16 följande:
    Jag är dock ganska bra på att maskera så jag är inte helt socialt inkompetent. Träffade en kille med Asperger ett tag men det fungerade inte då våra svårigheter krockade med varandra. 
    Hur maskerar du?

• Anonym (Undrar)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-24 18:43:26 följande:
    Hur maskerar du?
    Jag har observerat andra sen jag var barn och pluggat in fraser och kroppsspråk. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Undrar) skrev 2024-08-24 18:55:23 följande:
    Jag har observerat andra sen jag var barn och pluggat in fraser och kroppsspråk. 
    kan det vara så att fraserna och kroppsspråket blir lite tillgjort?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Lina) skrev 2024-08-24 16:17:47 följande:

Säg inte på sajten att du inte ligger på första dejten. Du förlorar bara på det. Men skriv länge med en kille innan ni ses första gången och om han verkar vettiga men ändå vill ligga så säg artigt nej, du ligger inte på första dejten. Är han intresserad så tar han det utan problem. Annars vill han bara ligga.

Jag säger det bara om de börjar snacka sex. 
  • Anonym (Man41)

Allt låter väldigt sunt. Det låter inte sunt att somliga killar väljer bort för att det skrivs ligger ej på första dejten. 

Jag tror att du ska fortsätta med din stil så träffar du någon som gillar den. Ändrar du den kanske du mår sämre.

• Anonym (Meh, struntsamma,)

De verkar inte så intresserade av mig heller. Kanske beror det på att jag inte sminkar mig eller gör mig till.

Men det är okej. Jag vill hellre vara mig själv än att krusa för män i nåt fjantigt försök att påfågla upp mig. Det skulle inte kännas genuint. Bara påmålat och falskt.  

• Core

Hur många meddelanden har du inkorgen från ensamma medelålders män? 
    Jag vill bara varna, passa dig för ulvarna i fårakläder som dyker upp i samband med de här trådarna.

• Core

Såg nu att du är dubbelanonym, då är du safe från de interaktionerna 😂

Svar på tråden Män är inte intresserade av mig