• Anonym (How)

Hur tänka?

För att göra en lång historia kort så jobbar jag tätt Ihop med en liten grupp och vi alla har en och samma chef. Den senaste tiden har det känts tydligt att många jagar chefens uppmärksamhet och bekräftelse, man vill att chefen ska tycka om en mest. Jag själv har inte tänkt eller känt så utan jag gör mitt jobb och det som förväntas utav mig and thats it. Men tydligen så verkar chefen tycka bäst om mig (enligt de andra i gruppen) och jag känner ibland att jag får pikar om detta fastän jag själv iinte är delaktig utan enbart chefen som gör detta av egen vilja. Jag har sagt ifrån ibland att det är chefen själv som gör det och inte jag men ändå fortsätter pikarna att komma in? vet inte hur jag ska hantera det mer :(

• Svar på tråden Hur tänka?
  • Hjelm

I första hand ska du bara fortsätta göra ditt jobb och din grej och inte bry dig om dessa avundsjuka och osäkra människor.
    Men om det nått den nivå att du faktiskt blir mobbad på arbetsplatsen och känner ett utstuderat utanförskap, ska du givetvis ta upp det med chefen och HR.

• Tecum

Chefen gillar dig för att du sköter jobbet utan att du försöker ställa dig in och få bekräftelse som person. Fortsätt på det spåret och strunta i avundsjuka pikar. 

Svar på tråden Hur tänka?