• Anonym (Trött och orolig)

Bebis dålig i magen i veckor

Min bebis 10 månader har blivit väldigt lös i magen när hon fått nya tänder. Inga konstigheter, dock blev hon dålig en lång period, 3 veckor, o hann sedan bara vara bra i någon månad innan hon återigen fick tand och har nu varit dålig 3 veckor igen? innan väldigt lös avföring och bajsat efter varje måltid + någon gång på natten. Nu sedan ca 1 vecka inte längre vattnig avföring men bajsar fortfarande 4-5 gånger per dygn (normalt för henne har varit 1 gång / dygn sedan matintroduktion). Hon äter gröt morgon och kväll och mat till lunch och middag. Ibland nån klämmis till mellanmål. Ammar morgon, eftermiddag och kväll + småsnuttar 2-3 gånger på natten.

Någon som känner igen sig och har tips på hur vi hjälper magen på traven? Trött på nattliga blöjbyten och röd rumpa!

• Svar på tråden Bebis dålig i magen i veckor
  • Anonym (Kajsa)

Min dotter reagerade likadant vid tänder, lös mage, feber och rinnande näsa, med andra ord lite dåligt allmäntillstånd.
    Jag tänker att när du nu har tillfört mat i barnets kost och barnet redan innan har en irriterad/ känslig tarm att det är därför hen har snabbare tarmaktivitet.
    Så länge barnet håller vikten och visar tecken på att må bra, pigg och glad, så är det säkert inget att oroa sig för.

Klart jobbigt med röd rumpa och blöjbyten på natten men ha en bra salva efter blöjbytet, jag tycker att Initoyl är klart den bästa.

Blir måendet och vikten påverkat och de täta avföringarna inte blir bättre så kontakta BVC .

Svar på tråden Bebis dålig i magen i veckor