Hur tolka kommentar?
På mötet idag så kommenterade min kollega att jag hade otroligt fin röst. Vem säger så?
På mötet idag så kommenterade min kollega att jag hade otroligt fin röst. Vem säger så?
Hen sade så.
Eftersom alla sk "tolkningar" vare sig det gäller religion eller som i ditt fall en kommentar, så handlar det alltid om hur du VÄLJER att förhålla dig till det. Du kan välja att tolka det som någonting positivt. Du kan VÄLJA att tycka att det är oförskämt eller positivt och smickrande. Beroende på din psykiska status kan du ju förstås välja att se det som någonting negativt och kanske "sexistiskt".
Varför kan/ska man inte säga så? Den som talar tydligt och klart, typ nyhetsuppläsare på TV, har ju en fin röst. Det är en tillgång och det finns inte så många personer som klarar det utan träning.
Jag brukar säga till min man att hans kompis röst skulle passa otroligt bra för att läsa in erotiska ljudböcker. Menar mer det jag säger utan värdering.
Det är en jättefin och trevlig komplimang som antingen kom spontant eller något som kollegan tänkt på ett tag och tog mod till sig att säga till dig. Tycker den typen av komplimanger är väldigt bra och lagom personliga i en kollegial relation.
Det beror lite på hur och när det kom upp.
Om du precis hållit en torr genomgång av ert ekonomiska läge, och det första någon kläcker ur sig är att du har fin röst, så kan det tolkas som en härskarteknik och ett sätt att förminska dig och det du just sagt.
I de flesta andra fall är det troligen en komplimang, om än en lite märklig en på en arbetsplats. Om ni inte håller på med ljudböcker, radio eller sång och musik såklart.
Vad finns det att tolka?
Jag säger så, i alla fall har jag gjort det en gång. Andra kollegor höll med och vi skämtade om att om hon ville byta karriär skulle hon satsa på radio eller ljudböcker. Hon hade verkligen en ovanligt fin, trevlig röst.
Det beror lite på hur och när det kom upp.
Om du precis hållit en torr genomgång av ert ekonomiska läge, och det första någon kläcker ur sig är att du har fin röst, så kan det tolkas som en härskarteknik och ett sätt att förminska dig och det du just sagt.
I de flesta andra fall är det troligen en komplimang, om än en lite märklig en på en arbetsplats. Om ni inte håller på med ljudböcker, radio eller sång och musik såklart.