• Anonym (Otålig)

Hur långt efter amningsstopp kom cykeln tillbaka?

Förstår att det säkert är inviduellt, men hur lång tid efter amningstopp kom din cykel tillbaka till vad den var innan?

• Svar på tråden Hur långt efter amningsstopp kom cykeln tillbaka?
  • Anon0141

Bebis slutade nattamma i mitten på november. Kände ägglossningssmärta vid nyår. Fick min första mens efter förlossning den 24/1. Sen dess har mensen (dock inte ägglossning, men har en form av pco) varit regelbunden.
    Slutade amma dagtid någon gång i februari tror jag.

• Anonym (Jag)

Med första hade jag ägglossning 6 veckor efter förlossning, helammade 1år. Med lilla ca 4 v efter att jag slutade amma helt (så skönt det var att slippa mens så länge!)

• Anonym (Otålig)
    Anon0141 skrev 2024-08-23 21:23:38 följande:

Bebis slutade nattamma i mitten på november. Kände ägglossningssmärta vid nyår. Fick min första mens efter förlossning den 24/1. Sen dess har mensen (dock inte ägglossning, men har en form av pco) varit regelbunden.
    Slutade amma dagtid någon gång i februari tror jag.

Men då har du fått tillbaka som det var innan graviditeten? Eller hade du regelbunden ägglossning innan trots pco?
  • Anonym (Otålig)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-23 21:42:45 följande:

Med första hade jag ägglossning 6 veckor efter förlossning, helammade 1år. Med lilla ca 4 v efter att jag slutade amma helt (så skönt det var att slippa mens så länge!)

Oj så olika du har haft! Jag hoppas min ska komma igång någorlunda fort så den hinner stabilisera sig tills det är dags för syskonförsök 🙃🤞
  • Anon0141
    Anonym (Otålig) skrev 2024-09-01 17:20:05 följande:
    Men då har du fått tillbaka som det var innan graviditeten? Eller hade du regelbunden ägglossning innan trots pco?
    Jag tror jag hade relativt regelbunden ägglossning. Började bara tempa sista månaden. Fick positiva ägglossningstest dock. Efteråt har det varit lite sisådär.
  • Anonym (Otålig)
    Anon0141 skrev 2024-09-01 19:06:50 följande:
    Jag tror jag hade relativt regelbunden ägglossning. Började bara tempa sista månaden. Fick positiva ägglossningstest dock. Efteråt har det varit lite sisådär.
    vad Har varit sisådär efteråt? Har du slutat ha ägglossning? 
  • Anonym (Otålig)

Fler erfarenheter?

Svar på tråden Hur långt efter amningsstopp kom cykeln tillbaka?