• Anonym (.....)

7 åring spelar över hela tiden

Har en härlig 7 åring tjej som är en väldigt sprallig och aktiv tjej 
    Saken är den bara att hon alltid spelar över. Det är ungefär som att hon inte är sig själv som att hon spelar en roll eller nåt.
    Det går aldrig sitta å prata med henne typ som ett vanligt samtal utan det bara spelars över å tramsas.  Med hennes kompisar så kan man föra en dialog om saker men med henne går det inte. 

Tycker det är jättesvårt för jag har lite gett upp att prata med henne tex om dagen i skolan osv.

Vet inte riktigt hur man bemöter det?
    Någon som har nåt bra tips?

• Svar på tråden 7 åring spelar över hela tiden
  • Anonym (Hm)

Många här på FL skriker jämt om diagnoser, men jag tror sällan att så är fallet i åtminstone 50% av alla trådar. Min dotter hade en period de hon gjorde samma sak. Enligt många andras mening skulle jag nog klassas som elak eller dålig, men jag brukade bara säga till att jag inte tänker prata med henne när hon beter sig sådär, eller så tittade jag bara på henne och frågade om hon tänkte sluta snart för det blir jobbigt för andra när hon gör så. Ibland kunde jag även tystna mitt i samtalet när hon ändrade personlighet och säga att jag tänker fortsätta prata när hon är sig själv igen. Det kan som sagt låta sjukt hårt, men barnen är stora och gör ju oftast sådär med flit. 

Svar på tråden 7 åring spelar över hela tiden