Drama på arbetsplatsen! Det är som en sandlåda.
Det är mycket drama på min arbetsplats och det känns som att det aldrig tar slut, det kommer bara nytt. Det är några som är borta eller sjuka som de säger då, ganska ofta. Någon skulle ha kommit tillbaka från semestern men dök inte upp på jobbet fören någon vecka senare. Någon har betett sig oprofessionellt och gjort uttalanden som inte är ok, vilket nu leder till möte, och en tidigare kollega blev nyss avstängd och satt i fängelse på grund av ett avskyvärt brott.
Jag är tydligen väldigt omtyckt av de flesta, men jag märker att vissa snackar mycket bakom ryggen på andra. Även min chef gör det, alltså pratar om kollegorna. Det är också flera kollegor som klagar på varandra och stör sig på varandra, och det ska hållas möten hit och dit. Sedan finns det också några (särskilt killar) som inte riktigt tar jobbet på allvar och som behöver skärpa till sig och mogna. Flera av männen på jobbet försöker stöta på mig och jag har varit tvungen att avvisa någon och säga ifrån, vilket har skapat spänningar.
Jag gillar jobbet i sig och de flesta av mina kollegor (och jag har inget bråk med någon), men jag börjar tycka att det är för mycket drama som pågår. För att inte tala om chefen. Han är snäll mot mig och jag märker verkligen att han tycker om mig, men han gör inte sitt jobb! Han tar inget ansvar och det är mycket som blir fel eller som inte blir gjort alls och det finns personer som man undrar över hur de fortfarande kan få vara kvar för chefen. Det är flera kollegor som har klagat på detta, inte bara jag, men jag vet inte om det är någon som faktiskt har tagit upp det med honom. Han svarar inte på meddelanden eller telefonsamtal, ibland är han inte på jobbet utan att meddela var han är och när han kommer tillbaka, han glömmer saker man ber honom göra eller bara skiter i det när man ber om hjälp med något, för inget blir då gjort. Jag ser att han sitter och fipplar med telefonen och lyssnar på musik på sitt kontor.
Någon som har varit i en liknande sits?