• Backintheuk

    Behöver jobb akut

    Hej,
     
    Jag är en socialt avvikande person som haft förtvivlat svårt att komma in i arbetslivet och nu pga ett glapp mellan inbetalningar inte har råd med hyran. Måste alltså hitta något sätt att lösa min situation.
     
    Det är inte så att jag har någon intellektuell nedsättning som innebär att jag inte kan utföra arbetsuppgifterna som andra. Däremot är jag en sådan som inte kan trä på mig masken och inlemma mig i det sociala spelet. De som inte känner mig uppfattar mig som reserverad och - säkert - lite avog. Jag hjälper gärna till där det behövs och lägger ingen prestige i att allt ska vara på mitt sätt, men när det är dags för rast drar jag mig undan för att samla energi.
     
    Nu behöver jag alltså hitta något som:
     
    1. Är "lätt" att få, dvs inte nödgar utbildning eller tidigare erfarenhet.
    2. Inte kräver hög social kompetens.
    3. Inte kräver körkort.

    Vad ska jag söka? Situationen är verkligen desperat. Jag är självklart redo att kompromissa, men vill också veta vad som är realistiskt med min disposition.
  • Svar på tråden Behöver jobb akut
  • Anonym (Sillu)

    Spontant tänker jag:

    Vissa städjobb. Finns ju de som kräver körkort men inte alla. 

    Lagerjobb. Kräver ofta truckkort men en del kan ge det på plats. Ofta många anställda så det kommer nog inte märkas så mycket om du drar dig undan lite på rasten,

    Kundtjänst telefon. Visserligen social kontakt med kunder men då är det ju bara jobbprat och lösningar.

    Industrijobb. Särskilt bullrig miljö där man måste ha hörselskydd. Inget prat under arbetet och på rasten kan du sitta själv om du vill.

  • Anonym (B)

    Jadu vi är många i denna situation. Det krävs bra social förmåga för att komma in i arbetslivet. Och det finns ingen hjälp att få. Vi blir utestängda från samhället vilket i sig gör saken ännu värre. 

Svar på tråden Behöver jobb akut