• Anonym (Ledsen)

Alla vänner har fått barn

När vi äntligen började försöka få barn var det inte så lätt som man önskat och tiden går (har kontakt med vården). Så klart glädjs jag med mina vänner som fått sina bebisar och eftersom tiden gått har bebisarna nu fått syskon. Men det är också en tuff känsla att ta emot alla dessa gravid besked, delta i baby showers, varenda gång man ses så klagas det på långa nattningar, trotsålder m.m. Som sagt jag glädjs åt mina vänner och unnar dom verkligen sina barn men samtidigt blir jag också ledsen när man ständigt påminns och över att det aldrig blir vår tur. Faktiskt blir jag även lite stött/irriterad också över att det ständigt ska beklagas över saker om barnen (som jobbiga nätter) när jag är med, fast de vet att jag längtat i flera år. Jag är väl bara avundsjuk. Och besviken på att åren går, jag kommer bli en så gammal mamma om jag ens får bli mamma. Vet att det är fler än jag som kämpar här inne. 
  • Svar på tråden Alla vänner har fått barn
  • Anonym (Rulle.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-08-21 23:53:57 följande:
    Alla vänner har fått barn När vi äntligen började försöka få barn var det inte så lätt som man önskat och tiden går (har kontakt med vården). Så klart glädjs jag med mina vänner som fått sina bebisar och eftersom tiden gått har bebisarna nu fått syskon. Men det är också en tuff känsla att ta emot alla dessa gravid besked, delta i baby showers, varenda gång man ses så klagas det på långa nattningar, trotsålder m.m. Som sagt jag glädjs åt mina vänner och unnar dom verkligen sina barn men samtidigt blir jag också ledsen när man ständigt påminns och över att det aldrig blir vår tur. Faktiskt blir jag även lite stött/irriterad också över att det ständigt ska beklagas över saker om barnen (som jobbiga nätter) när jag är med, fast de vet att jag längtat i flera år. Jag är väl bara avundsjuk. Och besviken på att åren går, jag kommer bli en så gammal mamma om jag ens får bli mamma. Vet att det är fler än jag som kämpar här inne. 
    Vad är din ålder?
  • Zaro

Jag förstår dig, det låter ju som fullt rimliga känslor i din situation, lite taktlöst av dem, samtidigt är det ju deras verklighet. Har ni sökt hjälp för er barnlöshet eller övervägt andra alternativ? Du låter ändå som en bra vän men du måste ju inte umgås så intensivt om det är väldigt svårt för dig.

Svar på tråden Alla vänner har fått barn