• Anonym (Anno)

Ångest när man gjort slut? Ångrat sig?

Jag har varit tillsammans med min kille länge. I 11 år. Vi är runt 30 och planerade för barn och hela den biten. Han har varit väldigt drivande i detta och jag har väl hakat på. Tiden har gått.

Men jag har, även innan barnbiten, tvivlat i mina känslor, i något år. Jag vet inte riktigt varför. Men vi träffades när vi var unga och jag har mer eller mindre aldrig bott själv. Vi hade det bra och egentligen inga problem, så det blev ju en överraskning för honom när jag ville göra slut.

Det har gått en tid och jag minns att mina första veckor så var det någon känsla av att jag tagit rätt beslut och jag kände inte så mycket över beslutet. Och i det så var jag med en annan kille, en gång. Jag tycker i efterhand att det var så dumt gjort. Det kunde ha väntat. Var det helt fel av mig?

Jag känner ångest och dåligt samvete för att ha sårat mitt ex. Jag känner dåligt samvete över att jag var med en annan (efter att vi gjort slut) så fort efter vår relation.

Det känns som att man lämnat en relation utan bra skäl? Förstår ni? Någon som varit med om samma? 

Dessutom så får jag för mig ibland, att tänk om vi hittar tillbaka till varandra, och så ska jag vara ärlig från början genom att berätta att jag var med en annan kille ett kort tag efter att vi gjort slut. Vet inte ens hur jag ska berätta det i så fall. 

Tips för hur jag ska tänka?

Svar på tråden Ångest när man gjort slut? Ångrat sig?