Min sambo har ingen sexlust
Min sambo och jag har varit tillsammans i ca 1.5 år nu. Jag valde att flytta till honom i en ny stad för att bli sambos för ca 1 år sedan. Allt fungerade bra tills 1 månad in i flytten då han blev sjukskriven för utmattning, detta är alltså ca 11 månader sedan. Han blev trött, sov extremt mycket, slutade träna osv. Redan då blev vårt sexliv försämrat.
Nu börjar han mår bättre och jobbar halvtid. Hänger med vänner, kör MC osv.
Problemet är fortsatt att vi nästan aldrig har sex och att jag börjar må extremt dålig över detta. Jag upplever att sex är en viktigt del i ett förhållande. Jag blir ledsen och känner mig värdelös. vi har absolut närhet med pussar, kramar och sånt. Men inte den sista delen i intimitet.
Har förstått att utmattning och stress minskar sexlusten rejält.
jag har försökt prata om det flera gånger, men de slutar mest med att han säger att han inte har sexlust och inte kan göra något åt detta.
jag vill inte pressa honom i det, och vågar snart inte prata om det längre med honom.
jag sover inte bra och gråter oftare nu pga situationen. Känner liksom en tomhet i bröstet och har svårt att hantera detta på egen hand. Jag längtar väldigt mycket efter den närheten som saknas.
jag är rädd att det ska pågå under fler månader och att jag inte kommer orka
vad ska jag göra?