• Anonym (Rutger Thinning)

Hur viktig är kroppens utseende?

Om du söker ett långt förhållande, hur viktig är kroppen då?

Som kvinna kanske du tänder mer på en man med tränad kropp och magrutor, lite större apparat och bestämd käklinje.

Och som man faller du kanske lättare för en kurvig kvinna med stora sköna bröst, en fast bak och fint sköte.

Men hur stor roll spelar det i längden, för njutningen i sängkammaren?

Att jämföra med en normal kropp, med lite skavanker och extra hull, mindre bröst och svensk standardpenis.

• Svar på tråden Hur viktig är kroppens utseende?
  • Anonym (D)

Ingen övervikt tack! Det fulaste som finns på en man.

Stora muskler är inte nåt måste, det viktigaste är att du är i form och inte har nåt äckligt dallerfläsk som hänger utanför.

En sund livsstil överlag är önskvärt. Det är liksom en förutsättning för att kunna leva ett långt lyckligt liv ihop.

• Fjäril kär

Faktiskt sekundärt för min del. Den man jag dejtar just nu är GPB-opererad med massa löst skinn och en penis som därmed emellanåt är gömd (storleken är typ strax över medel dvs en fullständig normal penis) .  Han är dessutom opererad för cancer och har stora ärr på kroppen . Men för mig är han sjukt sexig för att hela hans person attraherar mig, hans klädsel, den han är, hans tatueringar,  dom vackra ögonen...Jag var redan attraherad, kär och kåt innan jag ens sett honom naken. 

Det är så jag funkar. Ingen av mina män har varit vältränad utan haft alla möjliga kroppsformer från smal/senig till stor klassisk överviktig och allt däremellan...Jag attraheras av detaljer som blir en enhet och inte specifikt en kropp. 

• Anonym (A)
    Anonym (Rutger Thinning) skrev 2024-08-20 14:18:58 följande:
    Hur viktig är kroppens utseende?

Om du söker ett långt förhållande, hur viktig är kroppen då?

Som kvinna kanske du tänder mer på en man med tränad kropp och magrutor, lite större apparat och bestämd käklinje.

Och som man faller du kanske lättare för en kurvig kvinna med stora sköna bröst, en fast bak och fint sköte.

Men hur stor roll spelar det i längden, för njutningen i sängkammaren?

Att jämföra med en normal kropp, med lite skavanker och extra hull, mindre bröst och svensk standardpenis.

Tittar man sig omkring i samhället så ser folk ju väldigt olika ut, alla är inte smala och snygga, tvärtom. Men jag är helt övertygad om att de har det skönt i sängen ändå och tänder på varandra.

Så nej, folk i allmänhet tycker inte det är så viktigt med utseendet, men enskilda individer kan självklart tycka det är viktigt. 

Samt, vad som är snyggt och attraktivt varierar från person till person. Dina exempel känns lite off, eftersom det är så få som ser ut så. 
  • cosinus

Det är ju skillnad på hur man skulle beskriva sin dröm-man rent utseendemässigt till vad man är helt ok med om man hittar någon man verkligen vill vara med.

Vissa är väl kräsnare än andre men jag har stort spann från den bild jag skulle presentera som teoretisk dröm-man till vad som funkar för mig för långa förhållanden. Däremot går allt för stor övervikt bort för mig, det har jag svårt med. Både det kroppsliga och att det då sällan är kompatibelt med den typ av aktivitetsnivå jag vill ha i mitt liv.

Det tycker jag gäller de av mina vänner. Kvinnor som män.

• Anonym (Suckan)

Är inte ett dugg fixerad vid eventuell partners vikt och kroppens utseende, längd och penisstorlek. Skulle snarare undvika de värsta träningsfreaken då jag själv är lite mer lagom på området.  

det som är viktigt för mig utseendemässigt är hans karisma, leende och ögon. Sen är den allra största delen hans personlighet.

• Anonym (Kille)

Charm självsäkerhe humor och smicker kommer du så jävla långt på så du anar inte!

men om man nu inte är helt bekväm med hur man ser ut, så börja träna! det kommer göra underverk inte bara för att du får snyggare kropp. Men du får en jäkla självförtroende boost och det är otroligt attraktivt i de flesta kvinnors ögon! du måste inte träna dig till nån fitness modell, ett par gånger i veckan tills de syns att du gör det så är man typ hemma sen!

• Anonym (Eis)

Jag tränar själv och är noga med kosten så föredrar en man med samma vanor som jag. Hälsosam kropp, slimmad, inte överviktig nånstans. 

Svar på tråden Hur viktig är kroppens utseende?