• 1982C

    Adhd och karriär

    Har lite funderingar och behöver lite kloka inspel.

    Situation.
    Tidigare i mitt yrkesliv bytte jag jobb ganska ofta, allt från att jobbet blivit tråkigt till att mina problem gjorde mig utan jobb och behövt ta vad som helst för klara av försörjning. 

    1994 fick jag fel diagnos. Asperger syndrom. Vilket jag redan då ifrågasatte men blev under psykisk tvång tvungen att acceptera och leva efter det. Men med en inre medvetenhet att nej, det är inte rätt.
    Var redan så hyperaktiv, svårt med koncentration och impulsivitet. 
    Livet har varit kaos tills jag en dag råkade trilla över vad jag kallar "adhd damm" ni kan nog gissa vad jag syftar på.

    Det fick hela världen att se sanningen! 
    Förra året tog jag tag i saken och genomgick en utredning som visade att asperger var fel, adhd medelsvår i kombinerad form är den rätta. 

    Nåväl. Jag har en hög utbildning som affärsutvecklare, har 3 års säljerfarenhet samt kommer påbörja en ny kurs i datadriven marknadsföring i höst.
    Har genomgått coachingprogram och idag fungerar jag riktigt bra. Kan hantera mina svårigheter bättre med kunskap och medicin. Och använda alla positiva egenskaper som kreativitet, hålla högt tempo, tänka utanför boxen osv. Men skuggan av flera år obehandlad med fel diagnos lever som ett spöke i mitt jobbsökande. Olika jobb, olika branscher osv. 
    Självklart nämner jag inte något varför i mina ansökningar osv. Men blir ofta ifrågasatt. 

    What to do? Är sjukt trött på att få responsen "vet inte vad du vill" 
    Id

  • Svar på tråden Adhd och karriär
  • Anonym (S)

    Om du inte har lust att berätta varför så får du nog finna dig i att de ifrågasätter. Speciellt om du inte har något arbete idag. Det kostar ganska mycket att felrekrytera. Men du blir kallad på intervjuer?

Svar på tråden Adhd och karriär