• Anonym (Kärlek)

Vem ska jag välja

Vem ska man välja: den jag känner mig lugn, trygg o avslappnad med, eller den jag känner  mig sexuellt dragen till pga utseende, uppvaktning och romantik ?
    Den första  älskar jag som person.  Han är intelligent, händig, snäll, trogen, lugn, trygg, men lite tråkig och osexig.
    Den andre är; sexig, händig, generös, romantisk, pigg o lite rolig. Men otålig,
    Lite pinsam och osmidig socialt.  Flirtig
    Och otrogen.
  • Svar på tråden Vem ska jag välja
  • sextontassar

Gå med romansen, och behåll vänskapen med den du känner dig trygg med. Romansen kommer att ta slut och det sannolikt att även den kontakten kommer att kännas tråkigare och sexuellt mindre upplivande över tiden.

Det är sunt att vända på intresset och fråga dig vad du vill ha av livet. Hur långt tidsperspektiv har du? Vad är konsekvensen av ditt val? Kan du tänka dig att ha "sådär" sex med en människa som du är trygg med? Kan du tänka dig att vara nöjd med att din roliga kompis ligger runt och till och med ljuger om det?

Hur mycket jobb är du beredd att lägga på er tvåsamhet? Hur stor roll skall tvåsamheten ha i era liv? Hur tänker du dig livet före och efter ditt val i de två situationerna?

Är du säker på att det är ditt val? Du har listat tre människor, men det är rimligt att räkna med minst sex personer. Vill båda ha dig? För samma saker? Vad är deras plan över ditt tidsperspektiv?

Val är alltid tuffa - om du inte kan få båda (fast det är ju fullt möjligt, på flera sätt), kommer du aldrig att få veta vilket som skulle varit bäst.

Om det är så illa att du behöver låta FL komma med beslutsstöd, kan du lika gärna singla en slant :)

Svar på tråden Vem ska jag välja