• Anonym (Nyfiken H)

Hur känns vaginal penetration?

Hej! Är bara nyfiken! Har såklart frågat min sambo ett flertal gånger utan att ha fått något vettigt svar. Kanske så att hon inte riktigt kan förklara det. Men jag undrar fortfarande hur det känns för er kvinnor vid penetrerande vaginalt sex? 

har ni så mycket känsel där nere att ni känner allt? Varje kontur av penisen eller känner ni bara att där är något inne? Vad är det som är skönt vid stötandet? Är det att den är i er eller att vårt ?bäcken? möter ert? 

genuint nyfiken bara. Hoppas på vettig svar. 

• Svar på tråden Hur känns vaginal penetration?
  • Anonym (Känns inget)

Helt ärligt så känns det ingenting alls i vaginan av en penis. Det är ju främst klitoris på oss kvinnor som är nyckeln. 

• Anonym (Gillar inte)

Inte mycket. Det som är skönt att ju klitoris. Inte inuti. Inte det minsta. Och efter ett tag blir jag öm.

• Anonym (Jag)

Jag tycker penetration är jätteskönt. Inte som klitorisstimulans men absolut skönt!
    Nej, man känner inte varje kontur, man känner att något är inuti och det är skönt.

• Anonym (Ont)

För mig gör det nästan alltid ont. Är jag extremt våt gör det inte ont, men känns inte heller skönt. Känner inga konturer, bara att nåt är där.

• Anonym (Lotta)

Känns typ ingenting. Slidan vidgas när kvinnan blir våt så det känns skönt och varmt. 

• Anonym (Erfaren)

Det finns olika samlagsställningar, då man kan känna olika mycket.  Man måste själv ",klämma" ihop  slidan och röra på underlivet för att det ska kännas skönt. Det finns erogena  zoner inuti och vid slidmynningen, också.  Inte bara  klitoris.

• Anonym (Nyfiken H)

Tack för svar, jag har förstått att klitoris och slidmynningen står för de känsligaste ställena och jag är ledsen för er kvinnor som upplever smärta eller inte känner något alls vid penetrerande sex. Jag som man känner otroligt mycket av konturerna inuti kvinnan, därav min nyfikenhet gällande er. 

åter igen tack för att ni svarar! 

• Anonym (Olika)

Jag ska ärligt säga att det som regel inte känns så väldigt mycket. Man känner mest i början vi själva penetrationen men därefter har slidan vant sig. Känslan brukar vara behaglig,

Men det har funnits tillfällen där själva inträngandet gett en fantastisk känsla av att två människor kopplat ihop sig och blivit ett. När man känner att man passar ihop som hand i handske. Detta är en fantastisk upplevelse som har mer med känslorna för varandra att göra, än av sexet som sådant.  

Det är säkert också så att vi kvinnor är olika skapta och är olika känsliga men  något säger mig att vaginan och slidan nog inte är så känslig eftersom den även ska fungera när man föder barn. Då skulle smärtan vid födsel bli outhärdlig.

• Anonym (Gif)

Det känns typ inget, men håller man på för länge börjar det skava oavsett hur våt jag är. Penetration med fingrar är underbart om mannen hittar de rätta punkterna och stimulerar klitoris på samma gång. Penetration med kuk är enbart för mannens skull så det är ett stort plus med män som inte kan hålla ut så länge. Långsam penetration med en väldigt liten penis kan jag tänka mig ger bra stimulering precis vid slidöppningen då det påminner om ett finger. 

Min man njuter enormt av penetration och vill sällan bli avsugen eller avrunkad. Han har dessutom en ganska stor kuk. Men jag har lärt mig vilka knappar jag ska trycka på för att han ska komma inom 1-5 minuter. Jag hade hellre sugit och runkat honom till orgasm. Men för att inte såra honom låsas jag att det är skönt att knulla. Jag fejkar däremot inte orgasm, bara att jag tycker att det är skönt övht. 

• Anonym (eh)
    Anonym (Nyfiken H) skrev 2024-08-20 09:42:57 följande:

jag är ledsen för er kvinnor som upplever smärta eller inte känner något alls vid penetrerande sex. Jag som man känner otroligt mycket av konturerna inuti kvinnan, därav min nyfikenhet gällande er. 

Ok att beklaga smärta men att beklaga ett helt normalt läge för fittan dvs inte känna så mycket alls får dig att låta.... tappar helt lusten att svara
Svar på tråden Hur känns vaginal penetration?