• Jenny9393

Känna sig avslappnad med ny partner

Hejsan allesammans!

Jag har träffat en man sedan några månader tillbaka och det sa verkligen klick. När jag såg honom så kände Jag ?där är han ju?. Jag är 31 och han likaså, men vi ligger och kelar i sängen i timmar men det känns som 10 min. 

Jag har dock en fundering, som ja tänkte se om ni ville svara på. Jag har haft 3 relationer sen tidigare, med alla dessa relationer har jag inte känt mig avslappnad vid sex. Jag har inte velat klä av mig (inte för jag är ful utan ser normal ut) men har inte varit bekväm. 

Den här mannen då, han kysser mig från huvud till tå i princip och ger mig en såpass njutning att allt bara är så bekvämt. Att jag är helt naken och utlämnad rör mig inte i ryggen, känner mig så trygg. 

Är detta vanligt för er? Då jag inte varit van detta innan så undrar man ju. Är det vanligt att känna sig så trygg med någon efter så kort tid? Vi har ganska nyligen börjat ha sex o så, 3 veckor tillbaka kanske.. :) Är lite nyfiken för det kanske är jag som varit väldigt pryd innan. 

• Svar på tråden Känna sig avslappnad med ny partner
  • Anonym (Kvinna)

Jag har alltid haft lampan släckt och aldrig varit helgalen i dagsljus under mitt 19 år långa äktenskap.
    Hade vi oralsex fick han krypa under täcket .
    Jag sov alltid i pyjamas och låste toadörren.
    Min dåvarande make kommenterade alltid något, för smal/för tjock/för slät/för buskiga osv.

Idag har jag en mansom jag klätt av mig för direkt, vi har sex i olika variationer i fullt ljus.
    Jag känner mig som världens vackraste kvinna med honom.
    Vi duschar ihop och är väldigt bekväma.
    Toaletten sköter vi dock var för sig.

• Anonym (Mia)

Ja, det låter så som det är när det är riktigt bra. Jag är visserligen bekväm naken i mig själv men ja, det låter normalt för mig.

• Anonym (Lilla My)

Kan berätta att detta med blyghet inför varandra inte är könsbundet.

Jag har aldrig varit blyg i sovrummet. Inte för att jag tycker att jag har en kropp att skryta över utan för att jag älskar känslan när nakna kroppar möter varandra. 

Vill helst inte ha ljuset släkt eftersom jag vill se min partner i ögonen och läsa av ansiktsuttryck. Dessutom är det mycket lättare att mysa med varandra före och efteråt om man ser varandra.

Min man däremot var till en början väldigt blyg och ville inte alls ha ljuset tänt.  Till saken hör att han uppfostrats i ett frireligiöst hem där sinnlighet och lust är synd. 

Han kom emellertid snabbt över sin blyghet.

• Anonym (J)

Ja det är det för mig, det är väl så det ska vara. 

Svar på tråden Känna sig avslappnad med ny partner