• Kamuh

Snor du mat, kläder eller annat trots att du har råd?

Letar efter en kvinna som snattar eller regelbundet "glömmer" att scanna varor i självscanningskassan, trots att hon har råd att betala. Det kan handla om att maten har blivit så dyr att du inte vill betala för vissa saker, alltså att det är en slags protestaktion, eller att du gillar kicken. Det ska alltså inte handla om att du har så dålig ekonomi att du måste snatta för att klara dig. 

Skriver en artikel och letar efter ett ANONYMT case. Garanterar dig fullständig anonymitet, men måste såklart få prata dig med så att jag kan ställa frågor.

Kontakta mig på katarinamuhr@gmail.com så berättar jag mer. 

• Svar på tråden Snor du mat, kläder eller annat trots att du har råd?
  • Anonym (Malin)

Vad är syftet med en sån artikel? Att normalisera snatteri då du skriver "protestaktion"? Ärligt talat låter du som en fjortis som tycker det är ballt att stjäla.

Och nej, jag har aldrig snattat och skulle inte göra det även om jag var utfattig.

• Tecum
    Anonym (Malin) skrev 2024-08-18 20:46:21 följande:

Vad är syftet med en sån artikel? Att normalisera snatteri då du skriver "protestaktion"? Ärligt talat låter du som en fjortis som tycker det är ballt att stjäla.

Och nej, jag har aldrig snattat och skulle inte göra det även om jag var utfattig.

Kunde inte sagt det bättre själv...
  • Tecum
    jeolpeol skrev 2024-08-18 20:59:13 följande:

Hej polis 😁

Polisen bryr sig inte om snatteri, det avskrivs direkt.
  • Anonym (d)

Ni kan inte påstå att det inte finns folk som tycker precis så, behöver TS dela dessa åsikter bara för att hn vill intervjua någon med dessa åsikter? Samma med att stjäla för kickar.

• Anonym (Lion)
    jeolpeol skrev 2024-08-18 20:59:13 följande:

Hej polis 😁

Katarina Muhr är journalist. Tror knappast att Polisen skulle utge sig för att vara en offentlig person. 
Svar på tråden Snor du mat, kläder eller annat trots att du har råd?