• Anonym (TS)

Hur kan män prioritera skönhet framför ett långt förhållande

Vad är det som får män att lämna sina långa förhållanden med barnens mor för att flytta ihop med en 20 år yngre kvinna? Vill man inte ha det bra med sin livspartner och hålla ihop? Är det så ohållbart att vara med en kvinna som är medelålders?

• Svar på tråden Hur kan män prioritera skönhet framför ett långt förhållande
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Tyra myra
    Anonym (TS) skrev 2024-08-18 17:38:39 följande:
    Hur kan män prioritera skönhet framför ett långt förhållande

Vad är det som får män att lämna sina långa förhållanden med barnens mor för att flytta ihop med en 20 år yngre kvinna? Vill man inte ha det bra med sin livspartner och hålla ihop? Är det så ohållbart att vara med en kvinna som är medelålders?

Det verkar vara en trend att hajpa skönhet men det är nog företrädesvis i mediernas  och kändisarnas värld.  De män som flyttar ihop med en 20 år yngre kvinna gör det knappast för hennes skönhets skull utan för att de fått bekräftelse av henne.

Vi kvinnor som är 20 år äldre har gett all den bekräftelse vi haft att ge redan. Vi behöver få lite tillbaka. Därför blir flera äldre män lämnade av sina hustrur när de upptäcker att det inte finns någon bekräftelse att få. 

Vi kvinnor är duktiga på att uppfostra våra söner till bekräftelse hungriga individer. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Tecum

Praktiskt taget ingen man lämnar sin fru för en yngre för hennes skönhets skull utan för att han får något av henne som han inte längre får av frun. Fundera på det och idka lite självkritik!
    Det kan vara sex, men lika gärna intellektuell stimulans, t ex om paret slutat tala med varann. Eller bekräftelse som någon skrev. Människor förändras över tid, man växer isär och plötsligt har man mer gemensamt med någon annan.

• Anonym (Jag)

Jag var tillsammans med min fd fru i 18.5 år. Vi har ett barn tillsammans. 
    Jag lämnade henne pga en otroligt jobbig och kämpig relation som fick mig att må väldigt dåligt. Det var alldeles för mycket tjafs och jag blev oerhört nedtryckt.
    Jag träffade därefter en 6år yngre 4 barnsmamma som jag nu är gift med. Vi passar otroligt mycket bättre tillsammans,  vi är mycket mera likatänkande.

• Anonym (Marianne)

Jag har ytterst svårt att tro att det är vanligt förekommande att män lämnar sin fru pga brist på vackert yttre. Det är andra saker som spelar in. 

• Anonym (Passa på)
    Anonym (Marianne) skrev 2024-08-18 20:48:30 följande:

Jag har ytterst svårt att tro att det är vanligt förekommande att män lämnar sin fru pga brist på vackert yttre. Det är andra saker som spelar in. 

Det är oftast kvinnan som bryter upp. Men när man som gubbe letar nytt kan man gå ner några år.
Svar på tråden Hur kan män prioritera skönhet framför ett långt förhållande