• Anonym (Lotta)

Splittra priset på restaurangdelar. Åsikter kring det?

Hej,

Jag skulle vilja veta vad ni har för åsikter kring att dela kostnaden på en dejt. Det är nämligen så att jag var på en dejt med en svensk kille (det var han som bjöd ut mig). Dejten gick jättebra. Vi hade det trevligt men när notan kom så föreslog jag att vi skulle betala hälften så att det blir rättvist när han förelog att han skulle betala. Jag tycker personligen att det inte är något fel med att splittra notan, det gjorde vi, men han blev väldigt kall efteråt och tyst. Efter dejten ghostade han mig 4 månader och sen kom tillbaka från ingenstans med meddelandet ?ursäkta att jag inte svarat, det var trevligt sist men inte intresserad av att ses igen just nu men kanske längre fram?. Jag var väldigt intresserad av honom tills han ghostade mig men känner du att mitt intresse börjat avta pga hans ghosting. Hade ni tagit tillbaka eller dejtat vidare? Jag har redan börjat dejta då jag räknade med att han inte skulle höra av sig. 

• Svar på tråden Splittra priset på restaurangdelar. Åsikter kring det?
  • Anonym (Lotta)

Ursäkta. Autocorrector skrev fel på rubriken.

Det ska stå:
    Splittra priset på restaurangdejt. Åsikter kring det? 

• Anonym (H)

Nej, hör någon av sig efter 4 månader hade jag inte ens svarat. Men jag hade låtit honom betala på dejten. Märkt många män gärna gör det som vill uppvakta en och varför inte då?

• Tow2Mater

Du pratar om två olika saker; att splitta restaurangräkningen helt ok. Att inte höra av sig förrän 4 månader senare och vilja ha dig på kanske-stand-by inte ok. De två sakerna har förmodligen noll och intet med varandra att göra. Säg nej.

• Anonym (Lotta)

Håller med anonym (h). Han har kanske träffat andra under den perioden och tänker väl att jag är hans backup plan ifall de andra inte vill ha honom. Jag har blockerat honom på sociala medier men problemet är också att hans familj har skickat vänförfrågan till mig och att han ringer mig konstant. Funderar på att kanske byta nummer så att han förstår. 😄

• Anonym (Lotta)

Det hände samtidigt tow2mater. Det var därför jag skrev det i samma tråd. Jag har redan blockat honom på alla sociala medier ☺️

• Anonym (HG)

Splitten av notan behöver inte ha med ghostingen att göra alls.
    Jag hade gått vidare med andra dejter och inte dejtat honom mer. Att försvinna i fyra hela månader betyder ointresse. Att säga att han kanske vill ses längre fram betyder att han försöker öppna flera dörrar nu, med flera tjejer.

• Anonym (Lotta)

Håller med. Antagligen därför han kom tillbaka efter 4 månader, någon av hans dejter ville nog inte ha honom så kom han till mig för att se om jag är tillgänglig. 

• Anonym (Lotta)

Ska jag blockera hans familj på sociala medier också? De har försökt att adda mig men jag har tagit bort deras vänförfrågan. 

• Anonym (Bella)

Efter en (1!) dejt som han dessutom inte uppskattade skickar hans familj vänförfrågningar till dig? 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Lotta) skrev 2024-08-18 13:01:33 följande:

Håller med anonym (h). Han har kanske träffat andra under den perioden och tänker väl att jag är hans backup plan ifall de andra inte vill ha honom. Jag har blockerat honom på sociala medier men problemet är också att hans familj har skickat vänförfrågan till mig och att han ringer mig konstant. Funderar på att kanske byta nummer så att han förstår. 😄

Anonym (Lotta) skrev 2024-08-18 13:20:01 följande:

Ska jag blockera hans familj på sociala medier också? De har försökt att adda mig men jag har tagit bort deras vänförfrågan. 

Hans familj?! Hur i hela friden har de fått för sig att de ska ha kontakt med någon som han bara varit på en dejt med?!

Ja, det verkar klokt att blocka. 
  • Anonym (Lotta)

Japp. Det stämmer att de skickade vänförfrågan men jag känner inte dem och har aldrig träffat dem. Håller med om att det är skumt. 

• Mrs Moneybags

Jag skulle inte ens svara på hans meddelande. Och självklart inte varit vän med hans familj på sociala medier. 

Splitta notan? Kanske. Jag skulle inte göra det på de första dejterna men om vi blev tillsammans. 

• Anonym (Lotta)

Kan också tillägga att han dagligen är aktiv på sociala medier. Han och jag har en gemensam tjejkompis och han sitter konstant och stalkar mig genom henne. Hon ställde mig följande frågor efter att han och jag avslutade:

- Är du singel just nu?
    - Varför blockerade du honom?
    - Hur många killar har du legat med? 
    - Vad är din typ av kille? 

• Anonym (Lotta)

Jag har såklart inte besvarat hans sms då jag redan dejtar en ny. Vi splittade notan efter dejt 2. Jag känner dock inget förälskelse med honom om jag ska vara ärlig då han är väldigt dryg som person. Han gratulerade inte ens mig på min födelsedag. 

Svar på tråden Splittra priset på restaurangdelar. Åsikter kring det?