• Vanjav

Hej hjälp..behöver svar..fertilitet

Jag är en 30 årig kvinna som är tillsammans o bor med min sambo som är född 65. Alltså 59 år. Jag vill ha barn mer än allt i världen, han har 2 döttrar sen tidigare. Men jag undrar är det försent att bli gravid med honom p.g.a hans ålder? Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hej hjälp..behöver svar..fertilitet
  • Anonym (Jfjf)

Det du borde fundera på är kanske om det är så roligt för barnen när de är 20 år gamla så är han 79. 

Min pappa är lite över 70, kan inte görs någonting själv. Han är på ett äldreboende. behöver hjälp med allt, 

Visst, allt kan hända ändå. Men fycker man borde tänka igenom saken. 

• Anonym (Jfjf)

Tycker faktiskt synd om dem. 

• Anonym (Vad tror du)

Va?! vi skulle svara på din fråga ?
    har du pratat med sambo? Vad tror han? 
    ni kan få svaret från läkaren. 

bättre än frågar oss haha

• Anonym (Heddis)
    Vanjav skrev 2024-08-17 23:25:27 följande:
    Hej hjälp..behöver svar..fertilitet

Jag är en 30 årig kvinna som är tillsammans o bor med min sambo som är född 65. Alltså 59 år. Jag vill ha barn mer än allt i världen, han har 2 döttrar sen tidigare. Men jag undrar är det försent att bli gravid med honom p.g.a hans ålder? Tacksam för svar.

Vad menar du med om det är försent att bli gravid med honom?
    Nej inte om han funkar normalt så är det ju inte försent att BLI gravid!
    Däremot så kommer han ju vara 80 bast när barnet är 20 år och det kanske är lite väl sent.

Vill din man verkligen ha ett till barn i hans ålder!?
    Är han tillräckligt pigg för det.

Min man är 59 år och även om han är frisk och pigg så skulle han ju absolut inte vilja ha småbarn att ta hand om i 18 år till, minst.
    Han ( eller vi) vill ju göra annat som är roligt än att uppfostra barn.

Men alla tycker olika. Så det bästa är väl att fråga din man..Han är den enda som vet svaret på din fråga, om han kan, orkar och vill ha barn i hans ålder.
Svar på tråden Hej hjälp..behöver svar..fertilitet