• Anonym (Ångest)

Tillbaka med exet men inte över uppbrottet

Vi har pratat igenom vad som gått fel och det verkar än så länge hoppfullt. Vi var ihop i 1.5 år, isär ett halvår och nu träffats i 6 mån, officiella i 2 månader.

Han gjorde slut men initierade vår återförening. En stor anledning till uppbrottet var att jag kämpade med en del ångest som jag tog ut på honom. Oacceptabelt beteende men nu mår jag bättre med antidepressiva och insikter tiden ifrån varandra givit mig. (Och honom)

Nu till problemet. När han gjorde slut (nu snart exakt 1 år sedan)  rasade min värld samman. Inte mitt första uppbrott men ALDRIG älskat så starkt. Jag hade dagliga självmordstankar fram till dagen vi återförförenades. Jag kunde knappt tro att det var sant när han skrev till mig. Jag tror faktiskt fortfarande att om det inte skulle funka mellan oss så kommer jag vara olyckligt kär i honom resten av livet och aldtig hitta kärlek igen.

Jag är lycklig att vara ihopbigen men har nogninte bearbetat sorgen. Är det någon som gått igenom liknande och har något råd att ge? Tacksam för all hjälp

Svar på tråden Tillbaka med exet men inte över uppbrottet