Brun mens i 2 veckor i början av graviditeten
Hej,
jag undrar om någon annan har gått igenom samma sak som mig eller något liknande?.
Jag skulle ha haft min mens i lördags men den kom inte och vanligtvis brukar jag (sen i årsskiftet) ha en brun mens innan min vanliga mens. Så förra veckan hade jag min bruna mens och sen väntade jag på min vanliga mens som jag skulle ha haft i lördags, men den dök aldrig upp i helgen. Så i tisdags bestämde jag mig för att göra ett test, som visade positivt att jag var gravid 1-2 veckor. Jag fick genast panik och ångest då jag inte riktigt hade förväntat mig att det skulle gå så här fort efter att vi börja försöka.
Min största oro är nu att det är lördag, samma vecka som jag fick reda på att jag är gravid och min bruna mens har inte slutat än. Det kommer inte lika mycket som min vanliga mens mens samt att det kommer med små små bruna klumpar. Och det är inte flyttningar, utan konsistens är ganska lik en mens med en ganska intensiv brun färg. Det räcker att jag har ett trosskydd eftersom det inte kommer i stora mängder. jag skulle säga att det kommer ungefär en matsked varje dag? kanske lite mindre. Samtidigt som jag har den här bruna mensen så får jag stickande smärta lite då och då under dagen på min högra sida (antar att det är högra äggstocken). Borde jag vara orolig för allt det här? Jag har min första tid hos barnmorskan i slutet av augusti. Vet inte om jag borde boka om så jag får en tidigare tid.