• Jensen19804

    Fabror sa märklig sak till vår son

    Barnets farbror sa en märklig sak som jag inte kan sluta tänka på, vår son är 10, vi var på kalas hos farmor och familjen samt släkt var där, min son satt i en fåtölj och tittade på sin iPa, farbror kommer och hälsar går förbi min son och rufsar han i håret och säger Hej du lille runkniss. Varför sa han så? Är det passande att säga till en 10-åring tycker ni?

  • Svar på tråden Fabror sa märklig sak till vår son
  • Räkan77

    Om farbrodern är en vettig människa i vanliga fall så menade han nog inte att säga något som har med runka att göra. Antingen hörde du fel och han sa punkis, eller så tänkte han säga punkis eller nåt liknande ord som man inte säger så ofta och det blev fel. Sånt händer ju oss alla.

    Släpp det om det inte finns andra tecken på att han är olämpligt sällskap.

  • Anonym (Kim)

    Du är säker på att han inte sa rumpnisse istället? Som från Ronja.

    Har svårt att tro att en normalbegåvad vuxen man helt öppet på ett kalas skulle säga något med sexuell anspelning till ett barn på det viset.

  • Anonym (Annat)
    Du är säker på att han inte sa rumpnisse istället? Som från Ronja.

    Det låter mer rimligt.
  • Anonym (xxx)
    Jensen19804 skrev 2024-08-16 13:16:03 följande:
    Fabror sa märklig sak till vår son

    Barnets farbror sa en märklig sak som jag inte kan sluta tänka på, vår son är 10, vi var på kalas hos farmor och familjen samt släkt var där, min son satt i en fåtölj och tittade på sin iPa, farbror kommer och hälsar går förbi min son och rufsar han i håret och säger Hej du lille runkniss. Varför sa han så? Är det passande att säga till en 10-åring tycker ni?


    Vad svarade han när du frågade?
  • Ess

    Jag tror också att du hörde fel, att han sa rumpnisse

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Kim) skrev 2024-08-16 13:24:00 följande:

    Du är säker på att han inte sa rumpnisse istället? Som från Ronja.

    Har svårt att tro att en normalbegåvad vuxen man helt öppet på ett kalas skulle säga något med sexuell anspelning till ett barn på det viset.


    Tror också det. Jag brukar säga det (rumpnisse alltså) ibland till min son som är 2,5 (är kvinna om det har nån betydelse). 


    Om han är normal annars är nog det mer troligt. 

  • Anonym (Lis)

    När jag läste tänkte jag också direkt att du hört fel, att det nog var rumpnisse han sa. Nästa gång nån säger något som du uppfattar som ett icke existerande ord så fråga:ursäkta vad sa du?

  • Anonym

    En anledning till att barn kan utsättas för övergrepp av släktingar/bekanta är att man sänker garden.
    Tex med att man tänker efteråt att man hörde fel edyl. Att personen alltid varit hygglig etc.
    Personen flyttar så sakteliga fram gränserna. Försöker normalisera gränslöshet. 

    Ta inga risker med denna person. Aldrig att denna person får vara ensam med barnet. 

  • Anonym (Igenkänning)

    Våra barns farbror "skämtade" grovt sexuellt om/till vårt barn när dottern var nån månad. Min man tror att alla pedofiler är gamla män i blottarrock men han (farbrorn) är anledningen till att jag sällan är med på släktträffar och att barnen aldrig får vara ensamma med honom. En man som skämtar sexuellt med ett barn har inte alla hästar hemma och barnens säkerhet går före hans eventuella vilja att vara en närvarande farbror.

  • Jensen19804

    Tack till alla som har kommit med input i denna tråd, efter mycket noga övervägande har vi bestämt att det bästa är om vår son och farbror umgås lite mer, därför ska vår son vars hos honom nu i 14 dagar medans vi åker till Madeira 

  • Anonym (Rumpnisse)

    Kan han sagt rumpnisse? 

Svar på tråden Fabror sa märklig sak till vår son