• Anonym (pojke eller tjej?)

NUB teorin säger en sak men känslan en annan, hjälp mig!

Hej på er! 
    Jag väntar mitt tredje barn och ska på RUL nästa vecka MEN här kommer 2 bilder på skrutten på KUB. Enligt den förbannade teorin så ser det väl ut som en tjej? Men grejen är att min magkänsla säger stenhårt POJKE precis som tvåan som också visade sig vara rätt, då blev det en flicka. Jag vet att den kan resa sig hit och dit men vad tror ni? Sen tävlar jag och mannen såklart och han tror ju stenhårt på flicka som typ alla andra i vår närhet medans jag är den enda som tror på pojke, precis som andra graviditeten. Jag vill ju ha rätt ;)
  • Svar på tråden NUB teorin säger en sak men känslan en annan, hjälp mig!
  • Anonym (W)

Ja det ser ut som en tjej. Jag trodde mitt andra barn var en flicka, gick runt hela graviditeten och tänkte på barnet som en tjej och ?visste? att det var en flicka. Det var en pojke.

Anonym (W) skrev 2024-08-14 17:12:49 följande:

Ja det ser ut som en tjej. Jag trodde mitt andra barn var en flicka, gick runt hela graviditeten och tänkte på barnet som en tjej och ?visste? att det var en flicka. Det var en pojke.

Haha ja du ser! Jag har nog fått lite för mycket luft iom att andra graviditeten så hade jag rätt. ;) Det blir spämnande att se på RUL nästa vecka! 

puffar

• Anonym (Anonym1)

Jag kan inte bedöma sådant tyvärr. Är dock nyfiken på vad du fick för mått på bebis nackspalt? Vill veta om det är fler som fått över 2,5 mm.

Anonym (Anonym1) skrev 2024-08-15 14:05:30 följande:

Jag kan inte bedöma sådant tyvärr. Är dock nyfiken på vad du fick för mått på bebis nackspalt? Vill veta om det är fler som fått över 2,5 mm.

Det var också nånstans där över 2 mm! La aldrig på minnet exakt vad det var eftersom ultraljudsteknikern sa att allt såg bra ut och bra värden överlag. :)
Svar på tråden NUB teorin säger en sak men känslan en annan, hjälp mig!