• Anonym (syskonlängtan)

Bli gravid med Natural cycles/tempning

Hej allihopa!
    jag vet att det finns x antal liknande trådar men de flesta verkar vara av den äldre sorten.
    Tänkte starta en ny tråd där vi kan hjälpa, tipsa och följa varandras resor till ett efterlängtat litet tillskott <3

jag är bare inne på första cykeln med tempning, så behöver absolut hjälp med att tolka men även med tips och pepp!

• Svar på tråden Bli gravid med Natural cycles/tempning
  • Anonym (syskonlängtan)

Jag blir inte klok på apparna, jag förstår att det tar en stund för de att ?räkna ut rätt?.. men premom sa ägglossning på CD 8 (supertidig?!?!) och NC säger cykeldag 22. 
    innan mitt MA i Maj har jag alltid haft ägglossning runt cykeldag 15 (åtminstone vad jag trott..)

• Anonym (Anonym)

Åh vad spännande! Använde naturalcycles för att få till första barnet (han blev till första månaden med naturalcycles, men efter 1 års försök)
    Tänkte att nu när jag vet hur kroppen funkar och naturalcycles fungerar så bra så kommer det gå fort att få till barn no 2, men tji fick vi! Är på månad 8 av aktivt försök. Har börjat använda easy at homes tester och app som är gratis (inte testerna då, men de är de billigaste ägglossningstesterna jag kan hitta). Tycker naturalcycles är lite för dyrt Gråter

• Anonym (Ff)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-15 20:02:39 följande:

Åh vad spännande! Använde naturalcycles för att få till första barnet (han blev till första månaden med naturalcycles, men efter 1 års försök)
    Tänkte att nu när jag vet hur kroppen funkar och naturalcycles fungerar så bra så kommer det gå fort att få till barn no 2, men tji fick vi! Är på månad 8 av aktivt försök. Har börjat använda easy at homes tester och app som är gratis (inte testerna då, men de är de billigaste ägglossningstesterna jag kan hitta). Tycker naturalcycles är lite för dyrt Gråter

Fertility friend är en gratis app som funkar minst lika bra. Jag hade natural cycles och ff när vi försökte för första barnet men kommer inte köpa nc igen då ff ger mer möjlighet att lägga in annan info som kan hjälpa en att förutse när ägglossning är på gång. 
  • Anonym (Anonym)

Använder premom- också gratis. Man får pengarna tillbaka för alla ägglossningstest efter 9 månader och man kan logga övriga symtom där med.

• Anonym (syskonlängtan)

Jag använder mig utav clearblues ägglossningstest (de som mäter dina 4 mest fertila dagar). Och sen lägger jag in alla svar + temperaturer i : flo, naturalcycles, FF och premom. Och alla appar visar helt olika, det är ju som sagt första månaden så jag förstår att det inte visar rätt direkt haha

Svar på tråden Bli gravid med Natural cycles/tempning