• Anonym (Linn)

Jobba på en veterinärklinik- lön?

Hej. 

vad tjänar man mest? Djurkliniksreceptionist eller djurkliniksassistent?

(utbildningsportalen har dom utbildningarna). 

vad tjänar du Som jobbar med detta EFTER skatt per månad? 

jag brinner för att jobba kring djur osv och människor. Vet dock inte vilken jag ska välja. Djurkliniksassitent är på 1 år. Receptionist är mindre än ett år. 

• Svar på tråden Jobba på en veterinärklinik- lön?
  • Anonym (HR)

Lön anges alltid innan skatt eftersom att skatten varierar beroende på vilken kommun man bor i. Lönen ligger runt 24000 INNAN skatt.

• Anonym (NEJ)

På riktigt. Det är en värdelös bransch. Även om du tycker om djur så kommer jobbet inte leda någon vart och du kommer efter ett par år hata människor och förstå att det inte går att kombinera etik och vinst. 

Jag har en annan administrativ roll och har en längre utbildning, tjänar lite över 30' (vilket är ovanligt högt). Men mina kollegor som suttit i receptionen endast har tjänat 20-22' till att börja med, sen årlig ökning givetvis men inte mycket mer än så. Samma för djurvårdare utan läkemedelshantering, dessutom jättesvårt att få jobb på den knapphändiga kompetensen. 

Skaffa ett vettigt jobb och ägna dig åt djur på fritiden istället. 

• Anonym (J)
    Anonym (HR) skrev 2024-08-13 11:28:51 följande:

Lön anges alltid innan skatt eftersom att skatten varierar beroende på vilken kommun man bor i. Lönen ligger runt 24000 INNAN skatt.

Rätt mycket då. Jag har läst vidare i två år och jobbar på en vårdcentral och tjänar 25900.
  • Anonym (e)

Aldrig hört om dessa utbildningar men en assistent lär vara snäppet mer eftertraktad än receptionist, just en specialutbildad receptionist ser jag inte som något de brukar behöva utan djurvårdare/ej utbildade sitter i receptionen här.

Svar på tråden Jobba på en veterinärklinik- lön?