Sådan huvudbry på klädstorlekar
Tänkte försöka vara lite klämcheck och köpa kläder till jul redan nu (hittat fina begagnade) till mitt barn. Han drar just nu stl 86 om än lite för stort. Kommer storlek 92 passa eller vad tror ni?
Tänkte försöka vara lite klämcheck och köpa kläder till jul redan nu (hittat fina begagnade) till mitt barn. Han drar just nu stl 86 om än lite för stort. Kommer storlek 92 passa eller vad tror ni?
Vid 1-1,5 så slutar de växa så förbaskat fort, och kan ha samma storlek i ett halvår, och över två år är det ca 1 storlek per år. Så det är fullt möjligt att stl 86 fortfarande passar till jul om det är lite stort nu. Stl 92 kommer i alla fall inte vara för litet.
Jag tycker den här tabellen är bra att gå efter:
barnstorlekar.se/storleksguide
Mitt barn har alltid varit långt för sin ålder, men om man inte ser på åldern utan på intervallen så har det stämt bra.
Det beror lite på vilken typ av plagg det är, men 92 brukar vara ett ganska säkert kort. När mina barn var i den åldern och jag köpte vinterkläder på sommaren gick jag upp en storlek och det blev bra.
Byxor i 92 har man ofta myyycket längre än man tror, för mitt i storleken slutar barnet med blöja och får hälften så stor rumpa
Omöjligt för oss att säga. Beror ju helt på hur snabbt ditt barn växer och om plagget ifråga är stort eller litet i storleken mm. Men förutsatt att 86 är på den stora sidan nu och att plagget inte är en liten 92(newbie är ju tex mindre än Lindex och Kappahl) så känns det rimligt att 92 funkar i jul.