• Anonym (Farmor)

Mobiltelefonen

Hur många timmar får era barn hålla på med mobilen ?

• Svar på tråden Mobiltelefonen
  • Anonym (Katten)

Obegränsat.

• Anonym (vddddddddddddd)
    Anonym (Katten) skrev 2024-08-12 18:12:30 följande:

Obegränsat.

Hur gamla är barnen/ungdomarna? 

Oansvarigt föräldraskap, skulle många säga. 
  • Anonym (Katten)
    Anonym (vddddddddddddd) skrev 2024-08-12 20:42:41 följande:
    Hur gamla är barnen/ungdomarna? 

Oansvarigt föräldraskap, skulle många säga. 
    Haha, de är vuxna och utflugna.
    Kunde bara inte motstå!
  • Anonym (1 timme)

De har 1 timme. Vissa appar, som tex Spotify och Whatsapp, är obegränsade. Ibland får de helt fritt om vi tex är i stan på Pokemonjakt. 

Jag anser att 1 timme är för lite egentligen men tyvärr går det inte att diskutera detta med deras pappa utan att anklagas att jag bara vill sätta dem framför skärm för att få egen tid med min skärm. 

Barnen är 11 år.

• Anonym (Hej)

Jag låter min 10-åring surfa obegränsat på mobilen. Det är bättre att han pratar med sina kompisar på mobilen än att han tar hem dom till mig. Jag vill inte ha en massa spring i huset.

• Anonym (Johanna)

Pojke 10,5 år gammal, nyss fått en mobil (tidigare xplora klocka). Har inga spel eller likande, men har 30 minuters förfogande på appar, ink. sms. De är ett gäng kompisar som skriver i gruppchatt, det blir ibland väldigt intensivt. Därför begränsade vi även sms. Ger ibland lite mer skärmtid men i stort klarar han sig bra. Obegränsat med samtal förstås. 

• Anonym (beror på)

OBegränsat lyssnande på ljudboksappen. Obegränsad tillgång till SVT Arkiv. Olika begränsningar på andra appar.

Barnen är mellan 6 och 12.

Svar på tråden Mobiltelefonen