• Anonym (Örat)

Ont i örat efter tops

Hej alla medlemmar!

I morse när jag i vanlig ordning rensade öronen, så halkade jag på duschgolvet med topsen fast i örat. Fångade mig på handfatet och på något vänster så tryckte jag in topsen med axeln, rakt in i örat, cirka 1/3 av topsen om inte mer. Låg därefter kvar på golvet och vred mig i smärta i 10 minuter innan det lugnade ner sig.

Det blödde i örat och pulserade och jag ställde mig i duschen och försökte spola med kallvatten.

Sedan dess har dagen rullat på med en kraftig smärta i örat i perioder. Upplever inte någon nedsatt hörsel. 

Är det här någonting som man bör söka för, eller låter det som något man kan vänta ut? Är det någon här som varit med om liknande, eller någon som har bra koll vad gäller just örat?

Otroligt korkat och jag vill gärna slippa kontakta vården. Därför skriver jag här för att få lite stöttning i det hela.

Ha en fin dag! :) 

• Svar på tråden Ont i örat efter tops
  • blomman 2

Ring 1177 för säkerhets skull, skulle jag göra då det gäller örar, trumhinnor och så som är känsliga.

• Anonym (Jag)

Du har antagligen tagit hål på trumhinnan. Tror inte det är nåt vården kan göra nåt åt ändå så nog ingen idé att söka för det.

• Anonym (Olivia)

Ring 1177 eller vårdcentralen och be om råd. 

Svar på tråden Ont i örat efter tops