• Anonym (Ensamstående mamma)

Ensam med två barn

Hej! 

jag är gravid med mitt andra barn i V17. Har ett barn som kommer att ha fyllt 2 ungefär när bebis är beräknad. 

jag och pappan till barnen kommer separera då det har gått för långt på alla plan med både psykisk och fysisk misshandel. 
    jag känner mig redan utmattad och nu ska jag flytta, när jag är gravid, och dessutom ha 2 barn ensam på heltid snart. 

HUR ska jag klara detta? 

har någon tips? Råd? Pepp? Jag behöver allt, känns som jag kommer gå sönder snart. 

• Svar på tråden Ensam med två barn
  • Anonym (Ensamstående mamma)

Jag kommer flytta redan nästa vecka!

• Anonym (Hm)

Du kommer klara det utmärkt!!! Det är tusen gånger lättare med två små barn UTAN psykisk och fysiskt misshandel än MED. Det kommer gå galant. Du är stark. Vissa dagar kommer vara skitjobbiga och energin på 0. Men du och dina barn är trygga och du kan lägga huvudet på kudden när alla sover och veta att, även om du inte får sova i natt pga bebis, så slipper du åtminstone ett Kaotiskt liv. 

• Anonym (Yes)

Jag var i samma situation som dig för några år sen. Lämnade pappan när jag väntade tvåa, pga misshandel. Har sedan dess klarat mig helt ensam med två små barn födda med två års mellanrum. Du kommer att få så mkt mer energi när du klipper bandet till pappan. Jag flyttade också en ensam med en liten och ett spädbarn, det var oerhört tufft - men man klarar det!

Jag mår bättre än någonsin och vi har haft och har det så bra jag och mina barn. Lycka till!

• Sebbe12

Om du har familj och vänner så va inte rädd för att fråga om hjälp. Kan vara en liten sak dom bara någon att prata med. 

Kom ihåg att ta hand om dig.

Svar på tråden Ensam med två barn