Röt ifrån till ett barn idag
Hej! Jag har för ungefär 1 månad sen börjat jobba som lokalvårdare (INTE STÄDARE SOM DET HETTE FÖR LÄNGE SEN) och just nu är jag på en förskola. Jag gjorde mina sysslor som vanligt och sen kommer det ett barn (kanske 4-5 år) och säger lite hånfullt (VAD FINT DU STÄDAR). Jag blev väldigt irriterad. Jag lugnade mig och gick lugnt fram och sade (JAG LOKALVÅRDAR. JAG STÄDAR INTE) Ungen fortsatte och nu skrattade och sade i något stil med (NEHE DU STÄDAR) och då kunde jag inte vara lugn längre. Jag röt ifrån och sade att det inte heter så längre det heter att man lokalvårdare och STÄDAR DET GÖR DU PÅ DITT RUM MED DINA LEKSAKER. Barnet lyssnade inte så då får hen (vill inte uppge kön på barnet) lära sig hur det är på förskolan UTAN att det finns lokalvårdare där. Jag lämnade ifrån mig utrustningen och gick därifrån. Jag tänker inte sätta min fot på stället igen innan jag får en ursäkt från både barnet och också barnets föräldrar som inte kan lära rätt ord och som tycker det är OK att vara respektlös.