• Anonym (Gustaf (Ghb))

Röt ifrån till ett barn idag

Hej! Jag har för ungefär 1 månad sen börjat jobba som lokalvårdare (INTE STÄDARE SOM DET HETTE FÖR LÄNGE SEN) och just nu är jag på en förskola. Jag gjorde mina sysslor som vanligt och sen kommer det ett barn (kanske 4-5 år) och säger lite hånfullt (VAD FINT DU STÄDAR). Jag blev väldigt irriterad. Jag lugnade mig och gick lugnt fram och sade (JAG LOKALVÅRDAR. JAG STÄDAR INTE) Ungen fortsatte och nu skrattade och sade i något stil med (NEHE DU STÄDAR) och då kunde jag inte vara lugn längre. Jag röt ifrån och sade att det inte heter så längre det heter att man lokalvårdare och STÄDAR DET GÖR DU PÅ DITT RUM MED DINA LEKSAKER. Barnet lyssnade inte så då får hen (vill inte uppge kön på barnet) lära sig hur det är på förskolan UTAN att det finns lokalvårdare där. Jag lämnade ifrån mig utrustningen och gick därifrån. Jag tänker inte sätta min fot på stället igen innan jag får en ursäkt från både barnet och också barnets föräldrar som inte kan lära rätt ord och som tycker det är OK att vara respektlös. 

• Svar på tråden Röt ifrån till ett barn idag
  • Anonym (Truls)

Mm säkert. Detonerade här historian låter inte trovärdig öht
    Om du inte är utvecklingsstörd förstps

• Anonym (Patsy)

Jag tycker du agerade alldeles för lugnt. Mer rimligt skulle ha varit att spöa upp ungen, bränna ner förskolan och mörda hela hens familj.

Det skulle jag ha gjort iaf.

• Anonym (Ge igen)

Kalla ungen för dagisbarn så blir ni kvitt!

• Anonym (snark)

Tråkig vändning på Dagis vs Förskola

• Anonym (snark)

kunde du inte tagit ett ord som faktiskt finns? lokalvårdar, lol

• Anonym (Sara)

Ha ha! Underhållande läsning så här på kvällskvisten. Tyst Tack 

• Anonym (Hej)

Ts är en städtant. Glad

• Anonym (Mu)

Det heter inte lokalvårdare numera, det heter partikelkollektris när man samlar ihop dammpartiklar i en lokal. Oförskämd unge som inte känner till det!! 

• Anonym (Silly)

Det heter faktiskt hygientekniker så uppenbart att du hara hittar på. Hade det varit sant hade du sagt till barnet att du hygienteknikar, så det så!

• Anonym (.)

Sök hjälp. Du låter helt galen.

• Anonym (FD lokalvårdare på förskola)

Åtminstone lite originellt påhitt även om inte så trovärdigt. Hade faktiskt varit väldigt kul om det var sant 😂

/fd städkärring på daaagis!

• jeolpeol

Min polare som lokalvårdar på sjukhuset, nej jag menar hospitalet, där jag jobbar kallar sig renhållningsingenjör. Det borde ungarna på lekis lära sig! 

Svar på tråden Röt ifrån till ett barn idag