• Anonym (Tips)

    Vad önskar ni att ni visste vid 20 års åldern?

    Som titeln säger, ös på med tips på vad ni hade nytta av att veta vid 20 års åldern men som ni fick lära er senare i livet? Frågar åt en deppig kompis (mig själv) som har det lite jobbig relationsmässigt både med familj och vänner så, har ni tips på hur man handskas med ensamhet och sig själv är det också tacksamt. 

  • Svar på tråden Vad önskar ni att ni visste vid 20 års åldern?
  • Anonym (Några saker)

    Tyvärr nog inget som hjälper dig, men jag önskar man förstod då hur vacker man faktiskt var. Att man tar vara på sin ungdom för den går aldrig få tillbaka och man kan önska ihjäl sig sen att man tog vara på varje minut istället för att önska att man blir äldre jämt.

    Sist men inte minst, vara tacksam över sin mens, förmåga att få barn och slippa det sjukt jobbiga klimakteriet!

  • Anonym (Tips)
    Anonym (Några saker) skrev 2024-08-10 19:01:28 följande:

    Tyvärr nog inget som hjälper dig, men jag önskar man förstod då hur vacker man faktiskt var. Att man tar vara på sin ungdom för den går aldrig få tillbaka och man kan önska ihjäl sig sen att man tog vara på varje minut istället för att önska att man blir äldre jämt.

    Sist men inte minst, vara tacksam över sin mens, förmåga att få barn och slippa det sjukt jobbiga klimakteriet!


    Önskar absolut inte att bli gammal faktiskt, om jag fick välja hade jag levt som en "student" för resten av mitt liv.

    Klimakteriet är jag redan nu rädd för, ser hur förstörd mamma har blivit och hennes dåliga mående på grund av klimakteriet ledde till att vi fasade ut vår kontakt helt.  
Svar på tråden Vad önskar ni att ni visste vid 20 års åldern?