Hjälp! Väntar enäggstvillingar - Hur skapar man identitet för barnen? Rädd och orolig…
Fick en smärre chock i veckan när vi gjorde VUL i v. 10+2 och det visade sig att jag väntar tvillingar, till 99% chans en-äggs. Aldrig aldrig aldrig tänkt tanken att det skulle kunna hända oss. Alla känslor kom såklart svallande på samma gång, och ärligt talat kändes det väldigt jobbigt då detta inte är något jag ?planerat?. Jag ville ju bara ha en men nu ska vi få två? samtidigt känner jag mig så hemsk och självisk som tänker dessa mörka tankar?
Förutom så mycket oro för alla risker som graviditeten nu medför, har jag extremt mycket oro kring hur det kommer att vara när dem är här sen pga av att dem kommer se likadana ut :/
Kommer barnen kallas för ?tvillingarna? nu och inte få någon egen identitet? Tänk om ingen ser skillnad på dem och alla kallar dem vid fel namn? Hur gör man för att få samhället att förstå att det är två egna personer? Så otroligt rädd för detta?
Ni med enäggstvillingar, kände ni också dessa rädslor? Hur har ni gjort för att jobba på barnens identiteter?
Alla tips mottages, både kring rädslan att få två på en gång och även två identiska och hur man bör tänka där?