• Anonym (Förvirrad)

Hur kan vissa bli kära en gång i veckan typ?

Har en fundering. En nära vän till mig (ensamstående 2 barns mamma, 30+) har ett (enligt mig) underligt mönster i detta med kärlek och killar. 

Hon har en tendens att bli "kär" väldigt lätt. Kan räcka att hon hejar på en kille hon kände lite som barn på ICA så har hon trillat dit. Hennes liv består sedan av att lägga ut händelser på instagram för att se om just den killen hon för tillfället är kär i snokar. Just instagram använder hon sig flitigt av. Det kan vara upp emot 10 inlägg om dagen samt flera händelser. Hon har själv erkänt att hon lägger ut just för att hon "vill väcka en viss persons intresse". 

Jag har inte brytt mig så mkt innan men detta blir mer och mer påtagligt. Börjar hon skriva med någon kille hon träffat på så kan hon flippa ut om denna kille inte svarar. Hon blockar eller ringer hans kompisar och frågar dem varför han inte svarar. Detta kan alltså vara en kille hon träffat på 1 gång en utekväll och sedan snappat med ett par veckor. 

Resultatet blir ju att killen flyr ännu mer. Jag har försökt prata med henne men känner att jag inte når henne.

Jag tycker väldigt bra om henne i övrigt men just detta känns bara så svårt för mig att förstå. Hon ringer o gråter för art Hon själv valt att jaga en kille ännu mer fast han bett henne lämna honom ifred.

Har någon någon tanke om varför det blir såhär? Jag vet inte hur jag ska hantera detta och ju mer vi lär känna varandra ju mer blir jag ju stöttepelaren... 

Svar på tråden Hur kan vissa bli kära en gång i veckan typ?