• Anonym (Sårad)

min man har ett barn(otrogen)

Hej allihopa ! Vi kommer från mellan östern.  jag har varit gift med min man i 14 år sen. Vi har två barn, 11 årig och 9 årig.  Genom de här åren har jag märkt några saker som kan tyda att min man var i relation med andra kvinnor. i typ 10 år sen var jag på besök till mina föräldrar i hemlandet. när jag reste tillbaka fick vi i brevlåda en faktura för väg avgift i Stockholm och det stod där att det fanns två personer i bilen, under samma veckan städade jag vårt sovrum och mellan madrassen och bedmadreassen hittade jag en guld halsband!!! jag pratade(bråkade också kan jag säga) med honom och han svärde att han hade inga kvinnor i sitt liv och han har aldrig haft sex med en kvinna under vår förhållande. 
    Just nu håller vi att sälja vårt hus pga höga räntor och jag har gjort stort rensa till onödiga saker. I bokhyllan hittade jag en anteckningsbok som jag har inte sätt den tidigare, jag tog fram den och hittade i den runt 20 st kort(bilder). alla bilder till en 6 årig kille(genom en bild till bojkens kalas), Några av bilderna till hans mamma och hans syskon och hans pappa(eller till den som tycker att han är hans biologisk pappa).  På baksidan till bilder stog datumet för utskrivning i juli 2017. om jag ska räkna bojken ålder om korten togs i samma år 2017 så bojken är 13 år gammal. På en av korten skrev mamman ( Elias är jätte lika med dig, Jag älskar dig). Bojken är jätte lik med min man och mitt barn, jätte lik, jätte jätte lik med min son. Mina barn har en liten gap mellan tänderna och han har samma. Även just Elias är inte lik alls med hans föräldrar eller hans syskon. Nu började jag koppla alla konstiga saker som har hänt med mig tidigare ihop med bilderna. min man har dubbeltliv med en kvinna som har också dubbeltliv. 
    Det står inte hennes namn eller adress åt henne. Jag har inte pratat med min man om det men jag märkte att han letade efter anteckningsboken men han har inte frågat mig om de. 
    nu vet jag inte vad kan jag göra. jag har vilja att skilja mig men jag ska inte gå utan att min man ska veta att jag visste om det, men hur ska jag göra det? och samtidigt funderar jag att kunna nå den kvinnan för att kvinnans man ska få veta att han kan vara inte biologisk pappan åt Elias. Hon förtjänar det. Hon måste lära sig att det kostar jätte mycket att kvinnan drar ner sin trosa till en gift man.
    Jag ska försöka att veta ven hon är om man man ska erkänna med jag tror inte att han kommer göra det. Jag funderar att publicera hennes bild på sociala media och önskar kontakt med henne. Får man göra det? är det lagligt? Vad kan jag göra nu mitt hjärta brinner !!

• Svar på tråden min man har ett barn(otrogen)
  • Anonym (Hm)

Jag vill börja med att beklaga det jobbiga och svåra du går igenom. Jag vet inte själv vad jag hade gjort i en sådan situation. Antagligen slängt fram bilderna och krävt ett svar. Om du känner att du är helt säker på din sak och att pojken på bilderna kan vara din mans barn från otrohet, är det enda rätta att lämna relationen. Du behöver inte göra det argt och högljutt. Du kan göra det mjukt, försiktigt för era barns skull, och lugnt. Gör inte av dig till den andra kvinnan, hon vet troligtvis redan om dig och det finns inget gott som kan komma ur det samtalet. 

• Anonym (Anna)

Vilken situation.
    Jag hade lämnat min man men absolut INTE sagt till kvinnans man att sonen är din mans.
    Det är inte kvinnan som kommer lida mest av det utan sonen.
    Kan du förlåta din man om ni har det bra för övrigt är det bra för era barn.

Som sagt svårt

• Anonym (X/Z)

Kontakta Skatteverket och ge dem din mans personnummer och fråga efter "familjebild". Då får man reda på äktenskap, barn, föräldrar och så vidare om personen. 

Då kan du se om din man har fler barn registrerade på sitt namn i alla fall.

Jag skulle inte sätta kvinnans bild på internet, men jag skulle definitivt skilja mig om jag fick reda på att misstanken stämmer.

Ta hand om dig!

• Hermis123

nog tror jag att du riskerar att åka på stalkning och förföljelser om du börjar publicera bilder och trakasserar hennes familj. Låt kvinnan vara, lös situationen Med din man istället.

• Anonym (Anna)
    Anonym (X/Z) skrev 2024-08-09 11:55:01 följande:

Kontakta Skatteverket och ge dem din mans personnummer och fråga efter "familjebild". Då får man reda på äktenskap, barn, föräldrar och så vidare om personen. 

Då kan du se om din man har fler barn registrerade på sitt namn i alla fall.

Jag skulle inte sätta kvinnans bild på internet, men jag skulle definitivt skilja mig om jag fick reda på att misstanken stämmer.

Ta hand om dig!

Är den andre kvinnan gift med barnets "pappa' så står den pappan som pappa på pappret.
    Låt det vara så för pojkens skull
  • Anonym (X/Z)
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-09 16:28:55 följande:
    Är den andre kvinnan gift med barnets "pappa' så står den pappan som pappa på pappret.
    Låt det vara så för pojkens skull
    Det är inte säkert. Vi har ingen aning om när de gifte sig eller något annat egentligen. Det är värt ett försök. Alla barn har rätt till sitt ursprung och bör få leva i sin sanning. 
  • Anonym (....)
    Anonym (X/Z) skrev 2024-08-09 16:53:23 följande:
    Det är inte säkert. Vi har ingen aning om när de gifte sig eller något annat egentligen. Det är värt ett försök. Alla barn har rätt till sitt ursprung och bör få leva i sin sanning. 
    Så är det ju, men det är inte det TS bryr sig om. Hon vill bara ha hämnd, och det kan sluta hur illa som helst. Även för pojken. Om det är pojken TS bryr sig om (vilket det inte är...) så bör hon vänta tills han är vuxen, utflyttad och självständig. Och sedan kontakta honom privat, inte hans mamma eller registrerade pappa. Sedan är det upp till honom hur han vill gå vidare. 

Tänk även på att detta är Mellanöstern. Kan bli hedersmord och vad som helst av detta...
Svar på tråden min man har ett barn(otrogen)