Jobbigt som nybliven vuxen, känner att jag inte är redo för det samhället förväntas av en.
Jag är en tjej 22 år gammal och har äntligen efter många år i hemska skolor tagit studenten. Jag har nu börjat plugga på en kurs i Stockholm och känner direkt panik och typ hat mot mig själv så fort jag kommer in i en skolokal? eller om jag ska gå på tunnelbanan osv. Jag har adhd diagnos sen jag var 7 år gammal och alltid haft problem med angressioner, ?dumma? frågor som är helt uppenbara för andra och nu när jag börjat en ny skola och lärarna är lite små sura känner jag mig hela tiden dum som behöver fråga om hjälp eller när dem typ dumförklarar mig framför klassen.
för det första känns det som att alla glor och tittar snett men sen känner jag mig bara allmänt jävla korkad. Jag får panik och vill därifrån eller så sitter jag där och skakar av nervositet plus illamående.
jag har pratat med psykologer angående självkänsla osv då jag blev mobbad när jag var yngre men det har liksom inte hjälpt vilket lett till att jag gjort mycket på egen hand, tex köpa böcker och lära mig hur man hanterar dessa känslor.
jag är ju ?bara? 22 men känner mig liksom fortfarande som en 17 åring.
Som den ?lilla? mobbade Moa liksom. Hur kommer jag bort från den känslan, för det känns hela tiden som att allt jag gör är fel, allt jag gör är hemskt, allt jag säger är konstogt.