• Anonym (Ajoj)

Ont

Under o efter sex får jag ofta ont i äggstockarna/magen.  Nån annan som har lika?

• Svar på tråden Ont
  • Anonym (Ajoj)

Oj, det vet jag inte.

• Anonym (Jag)

Jag får ganska ofta ont i magen av vissa ställningar typ doggy och även missionären om han kommer för djupt. Skeden brukar jag inte få ont av. Brukar inte få ont just vid äggstockarna iförsej. Nu är jag gravid och vet att jag har haft en cysta på äggstocken men har ju inte alltid det.
    Vet inte om det kan vara för att jag har bakåtriktad livmoder som jag har lättare att få ont. 
    Min nuvarande partner har lite större också (20 cm) men har fått ont med killar som har mindre också av vissa ställningar. 

Har alltid tänkt att det är ganska normalt att få lite ont typ när nån stöter i livmodertappen. Vissa här håller ju på och tjatar om jättestora kukar hit och dit men som sagt tror inte det är något fel på oss som får ont ibland. 

• Anonym (X)

Får också det ibland särskilt av missionären. Dock ej baki från ståendes på alla 4. 
    Som någon skrev det är när han stöter emot livmodertappen. Men kan också få "mensvärk" när jag är sexuellt upphetsad t.ex inför samlag. Drar livmodern ihop sig? Ingen aning.
    Har utretts för detta man hittade ingenting. 
    Så antar att jag bara får låta det va.
    Det viktigaste är iaf, inte för långt in och inte för hårt numera samt alltid bakiffån. Du får testa dig fram. Tror inte att det är något allvarligt. 

• Anonym (Lars)

Min fru fick "mensont" i sen ålder. Det visade sig vara livmoderhalscancer. Du bör kolla dig.

• Anonym (Ajoj)

Hur uttryckte sig hennes onda? Det är ingen jättevärk utan mer diffust o kan sitta i en dag nästan. Mellan gångerna är det som vanligt. Men blir ju lite orolig.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Ajoj) skrev 2024-08-07 18:46:58 följande:

Hur uttryckte sig hennes onda? Det är ingen jättevärk utan mer diffust o kan sitta i en dag nästan. Mellan gångerna är det som vanligt. Men blir ju lite orolig.

Går du på cellprovtagningar när du blir kallad ? Isåfall är det ingen fara, så snabbt går det inte så man hinner få cancer mellan dom eftersom den sortens cancer tar lång tid. 

Jag har själv tagit bort cellförändringar för många år sen, har inte haft några efter det och att jag har ont ibland vid sex beror inte på det för det har jag haft både innan och efter. Blöder man av sex kan det däremot vara ett tecken på cellförändringar men det behöver inte vara det. 

• Anonym (X)

Jag tycker inte du behöver vara orolig. Som skribenten nedanför skriver går du på regelbundna cellprovtagningar är det nog lungt. Det kan också vara livmodertappen som "halkat ner" lite och att du känner när det tar mot den. Men sök läkare om du känner oro.
  • Anonym (Ajoj)

Jo jag går då jag blir kallad, men det var massa år sedan o sista gången fick jag hem ett kit för att göra det själv..

• Anonym (Lars)

Inte jätteont, mer som en molande smärta som hon tyckte liknade mensvärk. Svårt att beskriva hur det känns, och svårt för mig att veta hur det känns. Men som sagt, du bör absolut undersöka dig. Tidig upptäckt ger dig en chans att bli helt botad. Alltför sen upptäckt kan skapa kronisk sjukdom.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lars) skrev 2024-08-10 06:42:45 följande:
    Inte jätteont, mer som en molande smärta som hon tyckte liknade mensvärk. Svårt att beskriva hur det känns, och svårt för mig att veta hur det känns. Men som sagt, du bör absolut undersöka dig. Tidig upptäckt ger dig en chans att bli helt botad. Alltför sen upptäckt kan skapa kronisk sjukdom.

Ledsen för det som hände din fru.. och det är väl aldrig fel att kolla men det behöver absolut inte vara något sånt för att man får ont av sex. Jag har fått det hela mitt liv om den kommer för långt in, speciellt om killen har lite större.
    Går man på cellprovstagning vart tredje år borde det inte hinna utvecklas till cancer utan då upptäcks det innan.Har själv en vän som drabbades av det men hon hade inte gått på cellprovtagningar. 

Men som sagt , det är inte fel att kolla .. men att det skulle vara cancer är nog väldigt väldigt liten risk. 

Svar på tråden Ont