• Alvar9

Gravid och Lamotrigin

Hej, jag vill kolla med er andra som har erfarenhet med graviditet och Lamotrigin.

jag äter Lamotrigin pga. Epilepsi och åt före graviditeten 300mg. Jag fick höja min igår efter bara en månad som gravid, så äter nu 350.

tycker självklart att det är läskigt att behöva äta medicin under graviditeten då jag läst om många saker som kan ske..

Ni som ätit den under graviditeten, hur mycket fick ni höja totalt? Hur mår era barn idag? Blev det några komplikationer?

Allas historia är jag nyfiken på. Men finns det någon som ätit runt samma mängd som mig eller mer så är jag extra nyfiken!
  • Svar på tråden Gravid och Lamotrigin
  • Anonym (Också ep)

Samma som dig Lamotrigin p.ga epilepsi. Jobbigt här med p.ga fick äta så höga doser av Lamotrigin. Minns inte exakt vad det var men jag åt maxdos du får väl kolla i faSs hur mkt det är. Sjukt mycket i alla fall. 
    Men det gick bra! Ut kom barnet är idag 10 år, inga fysiska eller psykiska problem ännu. Lycka till. Ska tillägga att jag också åt Levetriacetam samtidigt (behövt 2 olika mediciner mot min ep) 

• Alvar9

Åhh tack så hemskt mycket för svar!
    så skönt att höra att allt gick bra!

ja jag är rädd att komma upp i alldeles för hög dos, när jag redan behövt höja så här tidigt..

• Anonym (Också ep)
    Alvar9 skrev 2024-08-07 08:45:48 följande:

Åhh tack så hemskt mycket för svar!
    så skönt att höra att allt gick bra!

ja jag är rädd att komma upp i alldeles för hög dos, när jag redan behövt höja så här tidigt..

Har du enbart Lamotrigin som behandling?  Jag kan förstå oron det hade jag också men neurologerna och gynläkarna sa att det är mycket värre för fostret att man får ett anfall än att öka medicineringen. 
     Jag kan ju tillägga att min syster också fick öka på sitt Lamotrigin när hon var gravid (vi fick barn ungefär samtidigt) och även hennes flicka är helt normal. :) 
    Det var ju amningen man fick skippa då. Men det gick då utmärkt ändå. 
  • Alvar9
    Anonym (Också ep) skrev 2024-08-07 09:25:07 följande:
    Har du enbart Lamotrigin som behandling?  Jag kan förstå oron det hade jag också men neurologerna och gynläkarna sa att det är mycket värre för fostret att man får ett anfall än att öka medicineringen. 
     Jag kan ju tillägga att min syster också fick öka på sitt Lamotrigin när hon var gravid (vi fick barn ungefär samtidigt) och även hennes flicka är helt normal. :) 
    Det var ju amningen man fick skippa då. Men det gick då utmärkt ändå. 
    Ja, jag äter bara Lamotrigin. Jag hittade inte om maxdos, men kan fråga läkaren om vad det är😄

Åhh skönt att höra!
Svar på tråden Gravid och Lamotrigin