• Anonym (Anonym123)

Vad räknas som bred nackspalt?

Enligt läkarna så är det över 3 mm, men läser man här verkar folk oroliga som fått 2,5-2,6 på kub. Så vad räknas som bred nackspalt?

Jag fick 2,5-2,65 idag. Vilket läkarna inte tyckte var för bred, men jag jämför med mitt tidigare barn som hade 1,5. Så därför är jag orolig nu!

• Svar på tråden Vad räknas som bred nackspalt?
  • Anonym (Anonym123)

Puff 

• Anonym (Lis)

Jag skulle lyssna på läkarna framför oroliga föräldrar på nätet.
    från 3,5 så ska man erbjudas organscreening enligt västra Götaland.

• Anonym (I)

Är gravid i vecka 35, fick 2,5 på Nackspalten i vecka 12. Ingen sa nåt. Allt har sett normalt ut. Kan återkomma om 5 veckor då jag vet säkert. men hörde att allt under 3 är normalt 

• Anonym (Anonym123)
    Anonym (I) skrev 2024-08-08 07:46:58 följande:

Är gravid i vecka 35, fick 2,5 på Nackspalten i vecka 12. Ingen sa nåt. Allt har sett normalt ut. Kan återkomma om 5 veckor då jag vet säkert. men hörde att allt under 3 är normalt 

Har du gjort några ul på hjärtat? 

Allt kommer säkert gå jättebra!

• Anonym (Anonym123)
    Anonym (Lis) skrev 2024-08-08 07:17:28 följande:

Jag skulle lyssna på läkarna framför oroliga föräldrar på nätet.
    från 3,5 så ska man erbjudas organscreening enligt västra Götaland.

Jag vet att jag borde det. Men det som gör mig orolig är att det skiljer så från vårt friska barn.

Och anledningen till att jag hakat upp mig på nackspalten är för att vi födde en son i höstas som dog 6 v gammal. Han hade bred nackspalt (3,6). Så rädd att historien upprepar sig.

• Anonym (Lis)
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-08-08 17:04:34 följande:

Jag vet att jag borde det. Men det som gör mig orolig är att det skiljer så från vårt friska barn.

Och anledningen till att jag hakat upp mig på nackspalten är för att vi födde en son i höstas som dog 6 v gammal. Han hade bred nackspalt (3,6). Så rädd att historien upprepar sig.

Åh förstår att du blir extra orolig efter det du varit med om. 

Det är ju stor skillnad på 2,6 och 3,6 så försök tänka positivt. Hoppas allt fortsätter se bra ut och prata med din bm om din oro, de brukar vara bra på att lyssna och förklara extra om man behöver det.

• Anonym (Anonym123)
    Anonym (I) skrev 2024-08-08 07:46:58 följande:

Har bebis kommit, hur har det gått?
  • Anonym (I)
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-09-13 13:15:45 följande:
    Har bebis kommit, hur har det gått?
    Men gud vilken tajming, bebisen kom för 2 dagar sen. Fullt frisk 
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (I) skrev 2024-09-13 15:44:05 följande:
    Men gud vilken tajming, bebisen kom för 2 dagar sen. Fullt frisk 
    Grattis! :) Vad hade du i övrigt för siffror på kuben? 
Svar på tråden Vad räknas som bred nackspalt?