• Flotta

Önskar tips om skrivare till teckningar

Jag har en dotter som tecknar mycket på iPad och dator. Hon önskar sig nu en skrivare så hon kan skriva ut sina alster och klistra in i sitt skissblock. Jag har absolut ingen koll på vad jag skall titta på när det kommer till skrivare, det finns ju ett rätt rejält utbud... Är det någon som har några kloka råd och tips att komma med? Vad skall man tänka på? Är det en fotoskrivare man skall satsa på? Det kanske till och med finns någon som har tips på en bra och prisvärd modell? Någonstans runt 1500kr går nog smärtgränsen. Tacksam för all hjälp jag kan få Glad

• Svar på tråden Önskar tips om skrivare till teckningar
  • Anonym (Kilo)

Jag hade istället bett ett tryckeri skriva ut teckningarna. Beroende på vad för papper ni vill ha utskrivet på så varierar kostnaden. Om hon bara ska ha dom i sitt skissblock så gissar jag att dom kan skriva ut på "affischliknande" papper, och borde inte kosta särskilt mycket alls per utskrift. 

Det finns företag på webben som gör det åt en, där man kan ladda upp sina bilder och välja papperstyp + mått och få grejerna hemskickade. Jag har beställt foton och utskrifter på illustrationer från Crimson. Mest för att slippa köpa en skrivare själv + papper till den.

Det hade jag gjort iaf istället för att köpa en skrivare. Tror du måste ha en ganska bra (dyr) skrivare för att färgåtergivning och liknande ska bli så korrekt som möjligt. Pappret kostar också. 

Svar på tråden Önskar tips om skrivare till teckningar